Tydligen är det påsk

snart, och det är ju trevligt på sitt sätt. Eller jag vill minnas att det funnits tulpaner i gräsmattan nån påsk, så kommer det nog inte att bli i år.
Iallafall, det är ju roligt att göra påskris och pyssla med ägg och kanske rentav av baka muffins eller så. Jo, i min värd heter det fortfarande muffins. Såhär rigid är jag: vägrar ordet cupcakes (för det heter muffins), men använder gärna ordet snippa (dock inte åt samma sak). Och så säger jag chokladboll, men den debatten är ju typ tusen år gammal, och dessutom är den skittråkig (eftersom såhär, i princip INGEN skulle beställa en negerboll av en färgad servitris. Nej, och varför inte det? För att en del ord kränker människor. Det är något som man egentligen vet, och då beställer man chokladbollar om hon som står bakom disken råkar vara mörkare i skinnet än mr svennebanan. Easy peasy.).

För övrigt blev jag uppriktigt glad och dansade lite jiggy när jag hittade den nya mama i brevlådan igår. Jag måste verkligen, alltså verkligen komma ut lite mer.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så bra att du säger muffins till muffins. För Cupcakes är inte samma sak som muffins faktiskt! ;-) Cupcakes bakas på ett annat vis och har topping på sig, det brukar man inte ha på muffins. =)

2010-03-13 @ 08:40:26
URL: http://frujessicas.blogg.se/
Postat av: cilan

Ja, du ser. Då är det ju jättebra!

2010-03-13 @ 08:54:26
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: -ME-

Frågan är om det ens blir gräsmatta till påsk. Jag tvivlar. Jag tror inte ens det blir gräsmatta till midsommar som det ser ut nu...

2010-03-13 @ 09:20:46
Postat av: cilan

Nej nu snöar det ju igen så jag kanske får flytta till varmt land och glömma att gamla svedala finns ens. :)

2010-03-13 @ 09:31:35
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Flytta tillbaka till HBG vettja... Här snöar det inte och gräsmattan syns snart helt o hållet! ;-)

2010-03-13 @ 14:53:04
URL: http://frujessicas.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Du säger muffins för att det heter muffins och du säger chokladboll för det är ju en chokladboll och för att du är så smart å snygg å så! ler stort



Och gräsmatta får vi, i sinom tid, jag lååååvar



Puzzel å strözzel

2010-03-15 @ 20:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0