Barnen sover

och jag dricker kaffe och tittar på Leila när hon är i skogen och steker bröd (?).
Leila har inte såna gummistövlar som vi vanliga dödliga (vanliga döda, skrev jag först - är det nåt freud vill säga mig?), utan såna som kostar hundra miljoner. Och hon har inte en färg, utan lite olika sådär så hon kan matcha sin outfit. Man vill ju gubevars inte gå i skogen och vara mismatchad! Nån måtta får det vara. Det begriper ju vem som helst, tänker jag och sänder mina röda maxistövlar en tanke. Och så har jag förstås ett par randiga också och jag vet inte riktigt varför. Regnar det ute stannar man väl för fan inne? Eller alltså, jag är inte 5.

Dessutom kan man inte gå i min takt med gummistövlar så det är kört hur jag än gör.
Och nu vaknade finaste och bästa Junen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Måste bara tala om att mina gummistövlar ser ut som ett par leopardmönstrade Converse, fast fusk då. Och stövlar blir det väl knappast eftersom de slutar vid fotknölen, men dock gummi. Matchar gör de inte alls eftersom jag definitivt inte har några leopardkläder.

2010-04-19 @ 08:45:05
Postat av: johis

Jag riktigt ryser av obehag vid blotta tanken på att vara tvungen att matcha gummistövlar. Gråtorra 80 år gamla Nokia stövlar - de är statement gott som något i sig själv.

2010-04-19 @ 09:38:22
Postat av: c

Schnyggt, Helena! Använder du dem då?

Och johis - ja alltså fatta att vara så inne så du är tvungen att matcha liksom jämtjämtjämt? Åh herregud, jag hade aldrig klarat av att leva så. Man får säkert inte ens använda fleece om man är så het.

2010-04-19 @ 12:33:10
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0