Åh, martyrskap

är så jävla bra ibland. Till exempel har jag sovit noll minuter på soffan (nej det är inte riktigt sant förresten, 10 minuter sov jag och det är faktiskt en powernap men skitidetnu) och istället lagat mat, inte blivit arg på June när hon vägrade äta (eftersom jag ju bytt hennes blöja och tja, låt oss bara konstatera att hon inte är bra än) och sen städat.


Det är naughty att städa. I handskar alltså. Jag har förstått det nu och kan iofs hålla med.
Minus att jag ju vet att jag städat toan med de där vantarna, och när jag säger toan menar jag självaste toaletten, vattenklosetten. Not so hot.

Vad som inte är nytt:
* Det är melodifestival och jag är trött på det och skäms när Nour skojar för jag tror hon ä rrolig på riktigt men det är mkt svårt att visa det på en sekund med en hysterisk sångare som fått samma manus som alla andra: TACK; WOW VILKEN PUBLIK ASSÅ! TACK! WOW! TACK!
* Jag ska bada.
* Det är storm. Ijävlagen!
* F berättar saker som jag bara Jaha? och sen tystnar han. Det är två eller tre veckor sen vi sågs (sågs = låg med varandra) och jag tror det här är när det rinner ut i sanden. Men snälla, LÅT det göra det då, jag fattar inte vad han VILL? Jag vill inte vara kompis och tjäna hej med gamla ligg, inte såhär prat-på-jävla-msn-och-puss-puss-gonatt-kompis iallafall. Jag säger stick, men han verkar inte haja det. Inget nytt.

Vad som är nytt är att en ny vän till mig säger att jag kommer bli en bra terapeut, för jag får folk att vilja prata. Även säger han att jag är en blandning av Sara Stridsberg och Woody Allen, men då får man betänka att vi aldrig träffats, bara pratat på nätet och då inte ens på msn (visst är det old school?).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0