Jävla mes.

Så säger jag om mitt barnlösa (-fria) jag. Jag bara uäh uäh jag har faktiskt jobbat massvis och nu lille skutt-gråter jag av trötthet för att jag fick gå upp igen fastän jag bara sovit exakt som en död i typ sju timmar. 
Såhär är nätterna i sketavik: 
23: Erik vaknar. Skriker och vill något. Ingen vet vad, nappen kanske. Springer upp. 
I sängen igen, börjar slumra. 
23.20: Erik vaknar nåjävulskt. Skriker och gapar, blir således helt igenkorkad i trumpeten = omöjligt att sova mer än en nanosekund i taget. 
Sängen. Pigg, kollar lite på dr Phil för då somnar jag lätt. 
24: Erik i famnen, på stygnen. Välling och nässpray (det senare är ungefär som om jag tvingade in en spottkobra i näsborrarna på honom, samma panik). Äntligen somnar han!
Glider tyst ner för trappan. Fryser ihjäl pga iskall säng. Somnar, aaah. 
02: Erik drömmer mardröm, skriker. Får nappen. 
02.15: Erik drömmer en kul dröm. Skrattar. Pratar. Råkar dunka huvudet i sängen. Skriker, får nappen. 
02.45: Vaken. Napp. Går ner. 
02.55: Galopperar uppför trappan: Nej nu jääääävl.. Ger ungen nappen. 
Tyst, börjar slumra. 
03.10 Lisa; bredvid mitt öra: maMMA! Jag vill sova här! Ger henne mitt täcke och kudde, tar ett nytt täcke, uppenbarligen fyllt av isbitar. Hackar tänder när jag somnar. 
04: Erik vill ha napp. Slår läger på soffan där uppe. Katten överförtjust, trampar i naveln och purrat i fyrtiotre decibel. 
04.30: Erik napp. 
04.35: Napp. Testar att bära ner ungen i sovrummet. Där verkar han vilka sova. Börjar slumra. 
04.37: Erik får hicka. 
04.40: Erik upptäcker till sin oerhörda förtjusning att Lisa ligger bredvid honom. Väcker henne. 
05: Bär upp erik till hans säng. Fipplar desperat med tryckaren till värmetjofräsen på väggen. Batteriet slut, kan tyvärr inte byta pga isfingrar. 
05.10: Barnen verkar somna. Datorn startar helt magiskt av sig själv. Kör igång dr Phil och hans jublande publik trots att locket är nerfällt. 
05.15: Lisa säger att det är väldigt svårt att somna om. 
05.20: katten börjar väga sextiotvå kilo när hon klampar runt på ovanvåningen. Även är svinottan bästa tillfället att klara strupen och mjaua så öronhåret fladdrar på åhörarna. 
05.36: Lisa berättar att hon faktiskt må gå upp pga har ett par avsnitt Transformers hon måste se. 
 
Det fina med vakennätter är att det blir väldigt mycket dag sådär att ta hand om och göra nåt skit med. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0