Ja böl, böl

nu är ordningen återställd och jag har haft minst två präktiga migräner sen Erkan sperkan såg dagens ljus.
 
Idag gick jag morgonpromme och funderade på stort och smått och tänkte på detta, att jag skrivit nätdagbok sen jag var i mina tjugo. Va! Är jag klok eller? Synd att de flesta inte finns kvar (mjo kanske om nån tusenbegåvad mänska kan hitta dem på lunarstorm genom nån slags vafan heter det? Cash? Bash? Ingen vet. Mest troligt går det inte ändå så skitisamma), eller så är det tur eller lite av varje. 
Och så slutar jag blogga nu. Amen faktiskt, jag har för fan inget att säga. Hjärnan har bara skwee tvärnitat och slutat slå och jag vetifan det är liksom samma samma. Det är prat om hen och snippa och vem får ha en tofsajävelk och vem får inte och hur filt ÄR det att vara flickpojke och är man bög då och så slänger folk ut uteliggare i minus tjugo och people people gör INTE det och räkningar ska betalas och vi borde tjöpa en ny bil och är shopping en hobby verkligen ja du ser. En jävla loop av pratpratprat.
 
Såhär blev det med en bebis: jag kan fan inte amma, det gör svinont. Jag trodde det skulle bli genusfest ål najt lång hära va när lille gossebarnet kom till världen, och blev förvånad över att han kan vara vad som helst och ingen jävel här hemma bryr sig, det är en bebis och bebis behöver ikläs mjuk och varmt och gulle punkt. Och det är ju det som ÄR genus. Det också.
 
Iallafall. Nu ska jag sova och klockan är halvtolv IGEN! Varje morgon lovar jag mig att gå och lägga mig när barnen somnat. Jag LOVAR
 liksom dyrt och heligt. Gör jag det? Tja, om tolkar "när barnen går och lägger" som att de ju faktiskt har lagt sig, men det var ju typ tusen hundra år sen. Då gör jag ju det.
Jomensatteh.

Kommentarer
Postat av: Kinur

Åh efter att fått reda på att pappa var hemlös förra vintern så har det blivit som om det jag måste brinna för just nu.

2013-01-29 @ 21:53:41
Postat av: Cec

Fy fan vilken ont-i-magen-grej. :(
Alla borde brinna för det, för att kommunerna ska kunna ge de hemlösa någon slags hem även om de blir okonventionella ibland.

2013-01-29 @ 23:42:40
Postat av: kinur

Ja verkligen! Det hade varit ett boende för hemlösa (lågtröskel) som hade tagit in honom bara för att dom hade hjärta trots att han inte uppföll kraven som knarkare. Han var ju svårt sjuk så han skulle ju in på sån hospis (sista anhalten och jag vet kanske inte säkert om det faktiskt heter så haha) men dom hade nekat pga plastbrist så det boendet kämpade för att han skulle få bli kvar. Så himla fina!! Jag får ont i hjärtat när jag pratar om det. Dom försökte göra det bästa av hans sista tid och ge honom vård som dom egentligen inte skulle göra. Därför kändes det bra att skänka alla pappas saker till det boendet, för dom tänkte på människan och sket i det politiska och gav byråkratin fingret!

2013-01-30 @ 11:51:02
Postat av: Cec

Ja, hospice heter det och såna är skitsvåra att få plats på har jag fattat det som. Särskilt om man inte riktigt passar in i mallen du vet.
Åh Kinafina, så sorgligt.

2013-01-30 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0