Varför är det skillnad?

Sånt tänker Junisen på under pannkaksmiddagen (june-gjorda, hon är så sjukt bra på pannkakor!), och undrar varför det är renare hos pappa och varför hon inte får sitta på snedden där men här och hur det kommer sig att man lättare spiller socker på mammas köksbord än på pappas.
Ja, vad svarar man på det? Jag är en slabbedask i jämförelse med miljoner andra kvinnor, eller om man så vill: jag prioriterar annat än att städa mig sinnessjuk i en familj på fyra där det faktiskt är så att bara en person städar regelbundet (oj vad mycket folk vill säga om det här, antar jag: go ahead säger jag, det är som det är här). 
Iallafall känns det fint att det går an att bli jämförd utan att få panik och känna att jag vägt för lätt. Det känns fint att kunna bli jämförd och inte vilja gråta när June tittar bort. Its been a long way och sånt.


Amen kolla då, vilken fin unge!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Min dotter har nog aldrig kommenterat röran - hon blev själv en väldigt rörig person :-) Men hon är en fena på att organisera stora evenemang :-D



June kommer att växa upp till en ung dam med ett öppet sinne.

2012-06-13 @ 19:48:00
Postat av: Linda

Fantastiskt fin unge som är så stor att jag undrar om det är hennes tur att ta studenten nästa år! Lik mor sin till tusen dessutom! Puss på er!

2012-06-14 @ 07:25:49
URL: http://mittsockerplommon.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0