Glada barn och arga barn

och sura barn och hej och hå. För June är A L L T fubbigt och MÄNÅÅÅH! och för Lisa är allt Nej! Jag VILL INTE eller NEJ! Jag KAN SJÄLV! Och skriiik yyl stamp kast på golvet.

Och ändå, idag tänkte jag att jag tror att glada barn är världens mest jobbiga ljud. Sate så högljudda glada barn är, och plus alltid ska de jaga varandra och skrika samtidigt och skratta sitt högsta och bara HAHAHA YYYYL KLAMP KLAMP KLAMP.
Och jag bara: Kan ni dämpa er? Hallå, var lite tystare. Amen LYSSNA!! på mig! och så försöker jag göra den där rörelsen, "krympande bokstäver"-rörelsen som ingen unge nånsin fattat för den är för abstrakt och vaddå mindre bokstäver, ska jag prata a b c ellår va?

Ja iallafall, tv räddade mig eller liksom min sinnesfrid kom åter med hjälp av Nickelodeon. Vilket ju förstås är helt oerhört, på min ära.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0