Det har börjat nu.

Skåp som öppnas, glasskålar som går i kras och en lycklig fast lite chockad bebis mitt  alltsammans. Här är en sån röra att jag kommer få psykbryt snart. Innan hittade jag ett prydligt hopvikt skolarbete från 2008 i tvättmaskinen. Från tvättmaskinen in i köket: ludd, små tssar av blött papper, plastburkar, en flaska schampoo, en pöl av nånting (som jag såklart trampar i och som luktar funky), alla korten i plånboken, en purjolök, mer uppblött papper, nappar, en gryta, durkslaget i vardagsrummet och var är tryckaren, en gammal mobiltelefon i toastolen, blöjor och hundbajspåsar och alla våtservetter utdragna ur paketet, noll filmer i hyllan.
Och så leksakskorgen som står och tronar i vardagsrummet; helt orörd.

Och så nätterna med en tiomånadersbebis som har nån slags gps fastsydd nånstans på mig, den sitter så jag inte kan ta av den och varenda gång jag råkar sätta mig bekvämt eller somna, då vaknar hon och skriker och vill. Ingenting. Bara skrika lite. Eller mycket.


Ja och så är hon såhär söt och då vill man ju bara stoppa in henne i munnen och bära omkring henne där.

Kommentarer
Postat av: xaramia

sorry,kan inte låta bli att småle....exakt sådär är det här hemma med ;) allt förflyttas,små underliga saker hamnar på helt fel ställe .....ha ha ha



/Xaramia

2010-05-31 @ 13:56:54
URL: http://calleskula.bloggplatsen.se/
Postat av: c

Det är ju egentligen rätt så roligt, och det är fint och städat några timmar på kvällen iallafall. :D

2010-05-31 @ 15:37:26
Postat av: johis

Oj puh. Du är trägen. Jag har gett upp. De knappt två timmarna fritt på kvällen sätter jag helst inte på att reda upp - en timmes jobb - 5 minuters nöje. Havrekliet, mannagrynen och de röda linserna däremot är uppsugna i stridens hetta..

2010-05-31 @ 21:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0