Jag är allergisk mot tåg

faktiskt. Sen jag satt i en pöl alkispiss har jag nog nästan hatat att åka tåg faktiskt. Och idag var inget jävla happy-go-lucky-undantag heller. För att verkligen verkligen illustrera hur satans hemskt detvar så hände sig tågresan såhär: jag steg upp 5 imorse. FEM alltså. Sen var det kaffe och sån hålla morgon liksom. 7 gick vi hemifrån, var framme på knutan 8 och köpte biljett och sånt, plus pannkakor hos köttclownen. Sen gick tåget 9 och så åkte vi tåg som fan fram till 11,30. Jag hade glömt fika och dricka och och allt och inga böcker hade vi med oss, ingenting. Kul. Lajbans. Amatör.
Sen var det studentfirande och det var ju såhär trevligt med smörgåstårta och sånt och sen skulle jag hem och då stank hela tåget svett plus sprit, jag var en sekund från att missa tåget för fru danskjävel-konduktör envisades med att hitta på en annan tågrunda till mig och jag vågade inte annat än att lyda.
Sen gick jag hem. I ösregn. Och då var klockan 21.


Fast å andra sidan har det mest varit en fin dag förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0