Stegräknarjävel.

Jag säger det igen: stegräknarjävelberg, jag kommer gå ihjäl mig.
Jag undrar, inte mäter man väl stegen inomhus? Det känns litet sketet att räkna steg man måste ta för att typ gå på toa och sånt. Eller steg från soffan till skafferiet, ska de verkligen räknas?

Vi ska äta när som helst nu, fast det blev nog fel i ristillverkningen. De har kokt i en timme nu typ och var fortfarande stenhårda. Så jag kastade risfanet och nu blir det nudlar istället. Nudlar är ju dessutom godare till thaigryta (ja, alltså. June äter förstås specialmat: stekt kyckling med bara ytterst lite grillkrydda på. Whatever makes her happy, typ. 

Kommentarer
Postat av: Drottningen

ett steg är väl ett steg oavsett om det är inne eller ute? eller räknas motion bara som motion om man aktivt tränar också och inte när man städar?

2008-03-16 @ 18:27:54
URL: http://drottningsylt.scriptorium.se/
Postat av: cilanpilan

Nej, städning går bra. Men vanliga steg inomhus i lägenheten, som mellan skafferiet och soffan till exempel. Dem räknar inte jag.

Fan, det borde jag kanske, särskilt de där stegen är ju lika många som jag redan gått idag, typ. ;)

2008-03-16 @ 19:16:22
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: Starfish

Min stegräknare räknar steg när jag drar upp och ner byxorna på toaletten. DET borde väl inte räknas, va?

2008-03-16 @ 22:05:44
Postat av: cilanpilan

Haha, det ÄR ju rörelse. Min är helt okänslig, jag har fått utföra tester för att se när jag börjar fuska och slutar gå. Eller tvärtom.. ;)

2008-03-16 @ 22:07:10
URL: http://cilanpilan.blogg.se
Postat av: Drottningen

ja, alltså.. jag köpte en i onsdags och provade den under typ en halv dag när jag var hemma hela tiden förutom en promenad till och från bilen när vi åkte och handlade tomater. Nästan 3000 steg fick jag ihop på att slöa i soffan alltså. Jag har hört att man ska få ihop 10 000 per dag, men det är ju raskt gjort om man bara masar sig upp ur soffan.

Med andra ord så smygtränar man ju hela tiden vare sig man vill eller inte =)

2008-03-16 @ 22:26:33
URL: http://drottningsylt.scriptorium.se/
Postat av: cilanpilan

Ja, och smygträning = vardagsmotion och det freakin älskar jag.
Men när jag nu tävlar med mig själv (i brist på annat hehe) så måste jag ju sätta upp strikta regler. Alltså, kissepauser räknas inte. Osv.

Och 10 000 steg ä det massvis som aldrig kommer upp i! Galet galet.

2008-03-16 @ 22:39:19
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0