På akuten tutar man inte,

det vet jag eftersom jag i vild panik höll på att backa in i en bil på parkeringen där ikväll. Vild panik förresten, det var väl mer såhär, att mina stressnivåer var uppe på rött och det tjöt i en sån ångvissla och hjärnan bara hejdå nu får du sköta det här på en halvdan autopilot tackskaduha.
Så Lisa vaknade efter en timmes sov, jag hörde henne andas fastän jag var på nervåningen och jag tänkte att fastän hon fått bricanyl ringer jag sjukvårdsupplysningen. Och där sa tanten att åk in direkt och då blev det som bomull i hela hjärnan: kläde, ingen behå jo behå för fan ny blöja äh skitisamma packa det istället vänta vad är väskan ska jag ha med välling var är den extranappar! måste ha extranappar och jag ska ju ha strumpor också och mössan varifan är lisans mössa och bilnyckeln och våtservetter och välling och extranappar och har jag kläder skit i jacka ut fort fort fort.
Och så körde vi då, jag och hesa lisa och adrenalin hjälpte inte och doktorn sa att Bricanyl hjälper ju bara om det är förkylningsastma, det är ju inte det här? och stackars Lisa ville att de skulle ta bort alla sina verktyg och jag smygsurfade på mobilen och sen fick hon cortison och sen var sjukhussagan all.
Och på hemvägen lyssnade jag på p1, en dokumentär och en man som berättade om hur hans dotter blivit mördad och att hennes lille son visat sin morfar hur det gick till när man dödade någon. Och då grät jag så det lät. Det är synd om mänskorna, fast mina ungar lever så mig är det inte synd om ett dugg.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Bricanyl ger man mot falsk krupp också. Men om man har en unge som håller på att växa ur det - eller gör han??? - så hinner den där jävla bricanylen gå ut mellan gångerna man behöver den. Då kan man istället försöka med honungsvatten har 1177 lärt mig. Så nu väntar vi på att honungen ska mirakelverka, annars är det fler som tar en tur till akuten inatt.

2011-02-07 @ 01:51:06
Postat av: Skånetjej

Hoppas Lisa mår bättre nu.



Så hemskt med den lilla pojken:(Sånt ska han inte veta.

2011-02-07 @ 05:49:38
Postat av: cilan

Hon mår bättre, men mamma münchausen har ändå en tid på vc vid två. Vi ska ha medicin hemma, såäremäre.

Och barn borde bra få blåsa maskrosbollar och meta i små vattendrag hela dagarna. Det säger jag jämt.

Och ME vet du, han sa att bricanylen tar längre upp än vad kruppen sitter? Hur som helst, varken bricanyl eller adrenalin hjälpte, och cortisonet bara lite så vi vill ha mer. :)

2011-02-07 @ 11:43:25
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: -ME-

Ska höra med dr Bodin när vi åker dit i eftermiddag. Andas ska han ju, ungen, men jag lär knappast få med mig en adrenalininhalator hem. ser bister ut Jaja, det är väl bara att sova middag och ladda för en natt på akuten.



Skönt att Lisan mår bättre.

2011-02-07 @ 12:18:30
Postat av: Åsa

Lilla Lisan! Och lilla mamman! Hoppas hon blir stor snart och växer ur krupperiet!

2011-02-09 @ 19:51:19
URL: http://minimumsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0