Ibland är det bara kämpigt

och motigt och krävande fastän det är sol och jag tycks ha fått nån slags gröna fingrar. Det är liksom bara.. plock och städ och man ska dammsuga golvet med en värdelös dammsugare och pengaångest och skolångest och ångest över att ångestbarnet tycks ha fått en ny gryning och tjocka lår med marabou polka i och ont i benen när jag går för de vill hellre springa men jag orkar inte riktigt.
Och snornäst bebis och hackig sömn och tidiga tidiga morgnar och disk och maten blir fesen och äh. Jag vet inte.
Motigt, liksom som om det är hullingar i det jobbiga och de tar tag och river sig fast och vill dröja sig kvar och det roliga bara svansar iväg och vinkar lite nonchalant som att vi ses en annan dag.

Och det gör vi ju. Ses en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Michaela

hmm, en sådan dag... pissdag, ge den vad den tål för du är ju bäst! puss på deje

2010-05-20 @ 09:41:47
Postat av: Jonna

Gumman! Skitdagar är verkligen SKITdagar! Men det kommer solskensdagar oxå och då har skitdagarna inte en chans! Speciellt vecka 27 när jag kommer ner. Då ska vi träffas och allt blir bra och kul! Saknar dig. Kram!

2010-05-20 @ 12:32:14
Postat av: cruella

Den där kvicksanden är inte rolig alls. Men jag vet att jag någon gång skrev på det gamla stället att det är ju tur att man är så labil. Det går snart uppåt igen.



Mycket praktiskt råd om man inte orkar springa så där riktigt, fast man vill: Spring en minut, gå två. Osv.

2010-05-20 @ 13:58:16
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: johis

Ja Du. Oavsett hur Du känner Dig måste jag ge Dig en eloge för Ditt förträffliga språkbruk. Du är fenomenal på att använda bildspråk. Jag kan bara läsa, njuta och tacka.

2010-05-20 @ 20:11:56
Postat av: Jes

Sådana dagar ska man läsa serier, helst av Malin Biller. Och äta godis.

2010-05-21 @ 00:14:12
Postat av: Anna

Hörru din lilla pussgurka! snart är du på banan igen och då kommer du att skratta åt sånna här ekorrhjulsdagar :)

2010-05-21 @ 19:32:37
Postat av: cec

Honeybunnies. Tack. :)

2010-05-21 @ 23:07:23
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0