Jag ska ha mens

och det märks tydligt eftersom jag 1. har lite migrän och 2. vill äta hela världen. Och 3. vill dropkicka alla. A l l a. Mest T, tror jag.
Men det får man inte, man får inte ens helt omotiverat låta sin heliga vredes bönor spilla över folk (inte ens dem man älskar), så då får jag istället hitta saker som jag kanske kaaaanske kan irritera mig på, och så gör jag det. Retar upp mig och snäser och sen när han snäser tillbaka ångrar jag mig och försöker låtsas som om det var ett skämt. Det går sådär.
Även förresten 4. mina lår är sjukt feta, DET är mitt säkraste menstecken, att jag fettögonen åker på och mina ben blir som om jag har sån elefantiasis i båda benen.
Nu berättade jag för T om vad jag skrivit och jag vet inte, men jag tycker att hans skratt inte lät så äkta. Det lät nästan som om han var en smula.. rädd?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh jag veeet hur det är, så jävla jobbigt att man blir galen. Själv så får jag förutom fettoglasögonen även på mig opropotionerligglasögonen. Ja, jag tycker att jag ser helt offrad ut, ungefär som man ser ut i lustiga husets spegelrum.

2010-03-24 @ 18:01:14
Postat av: c

Men ja, eller hur!

Folk säger att kvinnor alltid provar alla kläder i garderoben, men enda gången jag gör det är under mens, och då väljer jag nästan alltid mina fulkläder för jag behöver ju matcha. Huvet alltså.

2010-03-24 @ 18:26:10
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: cruella

Nu kommer jag med värsta förnumstigheten MEN jag har efter ... 33 år med mens änteligen kommit på att om jag är skitnoga med att inte äta kolhydrater och socker ALLS veckan under pms-perioden, då märker jag i princip ingenting. Inga fettögon på, ingen svullomage (på sant, inte bara för att jag ser dåligt utan fettögonen), inget sug och nästan ingen ilska heller.



Halleluja!

2010-03-24 @ 18:48:41
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: c

Men du, jag minns att när jag bantade ner mig efter June, då hade jag några mensar som bara kom och gick utan att jag märkte det nästan - jag drog samma slutsats som du. Att det var min kost som påverkade mig extra mycket under mensperioden.

Här är det tråkiga bara, att jag har sånt evigt sjå med balans liksom. Ska jag brja fundera på vad jag äter tippar jag över så lätt och blir helt manisk. Igen. Men om jag förbereder mig så kanske. Och syftet är ju inte att bli smal heller iofs.

Men tack, jag ska fundera på det, det var ett mkt bra tips!

2010-03-24 @ 18:58:33
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: cruella

Om man gör det i medicinskt syfte så kanske man klarar det utan att bli fixerad i övrigt. För åtminstone jag mår definitivt inte bra av den där svullo-aggro-äta hela världen-känslan.



Och det går ju att äta en massa bra ändå: grädde, creme fraiche, ost, avocado och nötter och bacon. Typ som en fettkostare. Då glider man kanske inte iväg och tror att man ska överleva på gurkvatten resten av livet.

2010-03-24 @ 19:03:34
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: c

Men du, jag tror du har rätt i det.



p.s. jag är faktiskt lite trött på gurkvatten. ;)

2010-03-24 @ 19:08:14
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0