Årets första dag

blev såhär att vi var så trötta att vi var förbannade, barnen och jag. Så vi satt i vardagsrummet och kivades och var vi skulle sitta, vem som fick slicka på vilka leksaker, om man skulle se bolibompa eller disney eller titta på datorn eller om man skulle ha välling och sova eller så.
Sen bestämde jag att vi skulle göra våfflor med den sista grädden som höll på att bli gammal, och då blev det liv i luckan och glada miner och sådär. Tills Junisen skulle ta smör i kylen och råkade snubbla och ramla på Lisan som låg på golvet och försökte lära sig att krypa. Oj, vilket liv det blev (årets underdrift).
Sen lugnade alla ner sig några hekton och så fick lisa sitta i sin stol och gräva i en låda och alla var helt glada och det var tomtebolycka och sådär - tills june drog ut den lådan som är liksom i höjd med lisas mun och lisa bara plopp smällde ansiktet i lådan.
Sen vet jag inte vad som hänt resten av dagen, det har varit långsamt och lojt och sen skulle jag och june köra till syster M och hälsa på och bebisen plus pappa T vara hemma. Men halvvägs ringde T och bara: hjälp? Och lisa skreeeek och skreeeeeek så då fick vi vända. Sen mutade jag june med chirre och film och sen var den dagen slut.


Men kolla in Lisa!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Asså ja e hemskanes lessen alltså men JAG har världenssötaste bebis, MEN Lisa är oxå värdens sötaste! ;-) Hon är supersötigaste i Blekinge i alla fall så kan Liv vara supersötigaste i Skåne?

2010-01-01 @ 23:34:33
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: Anna m V & E

Låter som en fullkomligt normal dag när man har småbarn s och det blev ju bra till slut ;-)

2010-01-03 @ 09:13:07
Postat av: Lotta

Fantastiskt fin liten unge ni fått till =)

2010-01-05 @ 14:30:05
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: c

Åsa, jaokejdå :)

Och ja, sådär är ju nästan alla dagar, minus ramlandet då kanske. Och ja hon är så fin så fin.

2010-01-06 @ 06:55:17
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0