Är det fel på män?

Jag vet inte, jag vill blogga om det här med polishövdingen som 1. våldtog tjejer och 2. kallades kapten klänning eftersom han arbetade för jämställdhet. Och så funderar jag på de där männen som stockade på en massa småtjejer i alla möjliga hål och ur man tänker att de för i helvete VISST fattade att hon inte ville ha hardcore rövsex (och i alla andra hål de kunde hitta) men att det bara precis sket de i och gjorde henne illa och sen trodde att de kunde betala sig fria. Eller trodde, det kunde de ju flera gånger.

Att en och annan man uppför sig sådär kanske är begripligt men att ha ett nätverk, ett helt perverst jävla snuskigt smutsigt våldtäktsnätverk, och så betala för det och göra det flera gånger och så brutalt, det gör mig galen att tänka på, vafan GÖR de så för?
Vad är det med män? Som kollektiv kanske det inte är nåt större fel, det måste ju såklart finnas helt vanliga människomän där ute? Såna som inte i hemlighet vill förnedra och göra illa och som inte vill söndra och härska.

Och kapten klänning, jamen vabra och vafint. Han arbetade för jämställdhet, så då fick han heta kapten klänning.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Ja. Det är jävligt lätt att generalisera när sånthär händer och nej, jag kan inte heller låta bli. Men om jag vore man skulle jag vara så heligt förbannad att det osade grön rök ur öronen på mig och jag skulle GÖRA nåt. Varför är det inte fler män som illvrålar förbannat??

2010-01-29 @ 19:31:40
Postat av: c

Jag tror det är för att merparten män inte ksulle göra såhär, så de tänker att det liksom är deras strå till stacken - att INTE uppföra sig som ett arsle.

2010-01-29 @ 19:41:40
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Ida

Det var nån på tv som sa att det inte har ett dugg med sexet att göra, utan makten. The power liksom. Och att det inte helt o-ofta är män med höga tjänstepositioner som gör sånthär är för att de i övrigt kan ha svårt att se andra människors värde i samhället/på jobbet. Är man chef så är man chef, och så är de andra människorna knappt människor ens. Lite psykopatvarning sådär. Och det låter väl rätt sant, för jag menar, det finns väl inte en människa som på riktigt kan tycka att sexet är särskilt trevligt när man sätter på en tjej överallt på en nedsaggad madrass i en tvåa i Tumba, utan det är maktutövandet som gör att "den" kan stå.

Det är i alla fall otroligt VIDRIGT!

2010-01-29 @ 21:54:29
URL: http://sunstroke.blogg.se/
Postat av: c

Ja naturligtvis är det makten. Våldtäktsmän som inte får upp den använder ju inte helt sällan annat att penetrera kvinnan med: pinnar, liksom vad som finns till hands.



Men VARFÖR är makten så jävla härlig att de går över lik för den, de här männen?

2010-01-29 @ 22:50:30
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, precis. Jag undrade just - finns det någon motsvarighet som kvinnor gör för att få känna makten?

2010-01-29 @ 23:09:19
URL: http://sunstroke.blogg.se/
Postat av: jes

well... det er nog makten till stor del, det och hormoner før tenk bara på hur jevligt tjejer (som jemførande exempel) kan bete sig ner de mobbar. Læste i tidningen om 2 14-åriga tjejer som sålde (!) en handikappad venn till torkar. Menniskans inre natur kommer fram ner de tror ingen ser eller iallafall ingen kommer att få veta vad de gjort.

2010-02-04 @ 20:37:55
Postat av: c

Men då undrarag ju vad är det för fel på människor? Varför måste de, så fort de tror att ingen ser, sticka kniven i ryggen på sin granne eller ja. Sälja sin handikappade kompis.

Jag tycker alla borde baka muffins istället när de inte blir sedda.

2010-02-05 @ 08:18:14
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0