Folk med principer

borde allesammans kallas för jävla-surkukar-med-anpassningssvårigheter. Jo, för lyssna. Här utanför är det kanske ungefär tjunie meter snö. Alla bilar som kör in på den här vägen bara plopp försvinner och förvisso är skadeglädjen den enda sanna glädjen, men efter att fem bilar fastnat är det faktiskt inte så kul längre. Jag hajar att det är fastighetsägarens ansvar att röja undan men lyssna: Han. Skiter. Ju. I. Det. Och om han skiter i det så kommer ju snön inte att flytta sig av sig själv (kanske om vi bjuder in Moses, då kan han ju köra den där vattendelarprylen). Ergo: nån får skotta. Och eftersom jag bor granne med typ alla världens mesta principfasta människor får jag göra det.
Så då gick jag ut och skottade idag, alltså skottade som en gris så svetten droppade ner i snön och smälte den typ. Och så kommer en granne ut och bara: Behöver du hjälp?
Trevligt! tänkte jag och sa javisst.
Det får du inte, sa han. För det är inte vårt ansvar så av princiiiiiip vägrar jag skotta annat än min garageuppfart.
Men principen hjälper ju inte dig när din bil sitter fast i tusen meter snö? sa jag förvånat.
Man får ta sats. Sa han.
Sen skottade jag klart och gick in och drack kaffe.

Kommentarer
Postat av: kina

Men åhh du är så jävla bra. Jag är stolt och rörd över att ha en så fin,omtänksam och empatisk vän som du. Jag blir helt varm i hjärtat att det finns "några" snälla människor kvar här i världen och att jag har en av dom i min närhet! Du är bäst c!

2010-02-03 @ 19:26:39
URL: http://upsykina.blogg.se/
Postat av: johis

Snyggt jobbat. Verkligen. All heder åt dig. Jäkligt bra träning dessutom - gratis. Det är närapå undantagstillstånd med detta väder nu och då får man för jösse namn lov att rucka på principerna. Jag hade velat se den grannen i verklig kri(g?)ssituation. När det inte finns ansvariga att skylla på..

2010-02-03 @ 21:56:37
Postat av: c

Kina - jag är helt övertygad om att du är ironisk. Generation X är ett jevvla skit. :D

Och johis, det är bra träning minus att min rygg tydligen bröts av vid svanken, av alla ställen.

2010-02-04 @ 13:46:59
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: kina

Men nej jag var verkligen helt allvarlig. Så som du är var folk förritiden. Det finns knappt några omtänksamma människor kvar verkar det ju som. Men så finns du, du som alltid ställer upp :)

2010-02-04 @ 17:23:53
URL: http://upsykina.blogg.se/
Postat av: c

Haha, som förr i tin! Gulle dig, vad du är snäll. :)

2010-02-04 @ 17:44:16
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0