Detta behövs i alla småstäders moder

för att livet ska bli drägligt att leva:
* en dagverksamhet för missbrukare så de slipper sitta och frysa pungen av sig i busskuren utanför stationen (fast det finns kanske? Amäh det måste ju finnas väl?).
* ett gym med barnpassning och normala priser (en miljon om året är inte normalt, fattar ni det?)
* en affär där man kan köpa roliga saker. ROLIGA, som i Lagerhaus = presenthus med roliga OCH fina saker. Vafan, alla affärer är helt bistra och säljer BARA fina saker som är helt seriösa plus kostar en miljon. Skärp sig.

Sen minns jag inte mer. Jo!
* En affär som är som Maxiaffärerna i Helsingborg - fräsch, stor som ett as, välsorterade.

Vamycket det blev som handlade om konsumtion. Egentligen tycker jag att ettan är viktigast men så kommer de andra på delad andraplats.


Kommentarer
Postat av: F

Det finns dagverksamhet för alla missbrukare i alla orter i Sverige.

Det kallas jobb. Fast då skulle dom inte kunna missbruka under tiden dom är där. Alltså väljer dom att hellre frysa av pungen.

Valfrihet.

2010-02-26 @ 19:43:27
Postat av: cilan

Amäh vem ska anställa mr stinky som drogat i tjuge år om vi ska vara riktigt ärliga? Nej just det, varken du eller jag skulle satsa våra företagspengar på nån i ett aktivt missbruk.

Ett sånt café är toppen, då får man en plattform där socialtjänsten kan möta sina klienter utanför kontoret och lära känna dem. Äh, du tycker ju det är flummigt för jag antar att du tänker att en heroinist kan plopp välja att sluta bara så.

Skitisamma, jag kan förestå dagverksamheten, så har vi ju direkt en som slipper frysa pungen av sig.

2010-02-26 @ 22:49:44
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: johis

Eller så tar Du bara Your skinny ass och flyttar till nåt större ställe - e voila - allt inom räckhåll- så till den grad att det inte ens är intressant längre och poff har Du blivit en djuping som längtar till naturen ;) Migrare, Migrare

2010-02-27 @ 10:37:08
Postat av: Görel

Mycket bra åsikter. Precis så som jag vill ha det!!

:)

2010-02-27 @ 13:54:18
URL: http://gorelb.blogg.se/
Postat av: F

Närå, jag vet att man inte kan sluta PLOPP.

Men har man levt i närheten av två tunga missbrukare, som jag , så har man sett hur det funkar.

Kontaktpersoner som åker hem med medicin varje dag till knarkaren, dom får gå i skolan, dom får boende, dom får en hel del pengar, dom blir skjutsade hit och dit av personalen på behandlingshemmen, blir behandlade som omyndiga barn.

Inte mycket som krävs i motprestation. Återfall gång på gång ändå blir det lika mkt fjäsk och fördelar efter varje.

Ge dom EN chans, ge dom all denna hjälp EN gång.

Det blir ingen konsekvens av att inte anstränga sig för att sluta.

Det verkar som ett ganska gött liv för dom, knarka lite, bli omhändertagen lite, gå en teaterkurs, få käk lagat till sig, inte behöva gå upp ur sängen vid sex för att åka och knega.

Och det tar aldrig slut! Ganska lyxigt. Ganska onödigt. Ganska meningslöst.

Kul att du har visioner och jag gillar din blogg.

2010-02-28 @ 11:44:37
Postat av: c

F - Roligt att du gillar min blogg, tack. :) Jag håller med om att det blir löjligt ibland, och ganska få missbrukare blir drogfria. Men jag tycker inte man kan kan ge folk en chans och sen strunta i det.

Johis - Det gååår ju inte, för junisen och så.

2010-02-28 @ 17:10:01
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Anders

Sen är dom flesta missbrukare alkoholister, det kan ju vara bra att bära i minnet. Knarkarna är trots allt relativt få.

2010-02-28 @ 22:48:02
URL: http://parkensljus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0