När Lisa var splitt ny

hände det sig såhär, att hon kom ut och var en smula needy (här kan man  läsa needy som i skrek alla dygnets vakna timmar, och sedermera även de timmar man borde fått sova). Ovanpå det var hon alldeles vild och galen vid  varenda amning. Jag var ensam hemma för T var i Norge, och June var  nybliven-storasyster-traumatiserad. Det var tvåhundratusen grader varmt.  Så var läget alltså under kanske två månader. Det var liksom så jobbigt att jag blir gråtfärdig när jag tänker på det.
Då bloggade jag om det, att det var en smula jobbigt och att jag längtade efter en kväll ensam. För säkerhets skull la jag till att iallafall en kväll då barnen sov i sina egna sängar i några timmar, att det vore skönt.

Då var det nån duktig jävla idiot som tvunget skulle in och  kommentera (jag tror det var samma som insinuerade att jag svalt Lisa för att jag ammade, men nog inte samma som kallade Lisa mongoloid (sic!)) och skrev såhär "Det där mammalivet går liksom inte ut på att man ska ha ensamkvällar."

Nejmenvafint då, din jävla tönt. Så borde jag skrivit, men det gjorde jag inte och nu retar jag mig FORTFARANDE på det nästan ett helt år efter efter. Så nu skriver jag det: kul för dig din självgoda nörd, att du hade avlastning men absolut noll empati. Ett tips: lär dina ungar empati, då blir livet mycket roligare för dem. Jo för det blir roligare att leva om man är trevlig mot folk, lite såhär lev och låt leva.

För övrigt ÄR det jävligt gött med ensamkvällar. För nu har jag ensamkvällar, och "mammalivet" är skönt igen.

Kommentarer
Postat av: Isabella aka Kakkakan

Visst är det skönt att ge igen för gamla oförrätter?! :-)



Jag känner så väl igen mig; under min dotter sex första månader var vi fjättrade vid varandra. Hon åt, kräktes, åt ännu mer, kräktes lite till, sov sporadiskt och var en liten gnällfia resten av tiden. Allt blev bättre när hon började med mer fast föda.



Nu är hon snart 19 och jag tar igen ensamkvällarna med råge - fast hon kan vara lite klängig ibland nu också och bara vilja sitta nära i soffan. :-)

2010-04-04 @ 08:23:34
Postat av: c

Haha, jag hart funderat på det sen dess, vad det var för nån jädrans idiot som jämt skulle in och peka finger. Så ja, det var fint att skriva såhär. :)

Man vet ju det, att de blir större och då kommer man sakna kånkandet. Men just då var det ju SINNESSJUKT jobbigt iallafall, fastän jag visste det.

2010-04-04 @ 08:46:11
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Men vilka jubelidioter det finns! Det är en sån där morsa som tror, att bara hon har fött barn så går livet ut på barnen, allt hon gör är för baaarnen - stackars sate hon har inte fattat mycket du! Man upphör liksom inte att existera som människa bara för att man har fått barn, man måste tanka energi också nånstans för att bli en bra förälder och för majoriteten innebär det tid att vara själv

2010-04-04 @ 08:58:33
Postat av: Åsa

Amhäh vicke pucko! Jag är ju inte ensam på när lika ofta som du men med en skiftarbetande make ensam ganska ofta ändå... Jag fick dessutom en inte lika needy kid. Klart att en mamma oxå behöver ensamtid! Joråsatte

2010-04-04 @ 09:21:11
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: c

En del bara ÄR såna, de ska liksom skriva folk på näsan och ha sig. Taskigt för deras omgivning, antar jag. ;)



2010-04-04 @ 17:57:27
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Lindilooo

Vem fan skrev så förgrymmande dumt!!! jag vill veta vem hon är och peka finger åt henne!!! Dumhuve! Fan vad arg jag blir. Jag kan kinte förstå hur det kändes för dig. Inte bara för att jag inte har barn än utan för att det nog är olika för oss alla men jag fattar ändå att du behöver få sova, skita, duscha och vara ifred, vad fan!!!

Usch nu har jag svurit så det räcker!

Puss på dig underbara Cilia och skit i idioterna som det ibland dräller av därute!!!

2010-04-04 @ 20:02:32
URL: http://lindiloo.worldpress.com
Postat av: Madde

Bra skrivet! Jag tyckte också första veckorna som mamma va superjobbigt och ja tänkte ofta 'va fan har jag gett mig in på?!?'. Jag har skrivit nån ggn i min blogg att jag saknar 'mig själv'. Att det senaste 2åren bara handlat om min dotte jämt jämt jämt och att jag inte gör nånting för 'mig' längre. Har du fått kommentarer (av samma person varenda ggn) att 'man behöver inga kompisar när man är mamma och gift och att man aldrig ska tänka på sig själv..' Finns många puckon där ute.

2010-04-05 @ 15:54:13
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Kajsa

Men Guuud!! Nu fick jag sånt där vadharjagnugjortmagknip igen (som vi diskuterat tidigare) och bäddrade helt frenetiskt tillbaka för att se vad jag gjort mig skyldig till. För jag hade för mig att jag skrev en kommentar om det där med amningen som kanske var lite klämkäck (men välmenande). Fast jag ser nu att det var någon som skrev en värre variant, fifan vad onödigt!

Någon mongokommentar såg jag däremot inte?

2010-04-05 @ 19:18:50
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Mäh Kajsa, du är mkt snällare än du själv tror så nesch, du har inte skrivit nåt elakt. Mongokommentaren finns där vid det inlägget där det står nåt om ondskefullt geni eller så.

Och ja, det finns många puckon där ute. På allvar.

2010-04-05 @ 20:57:58
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Men GUD!

Precis just herre jesus!

Vad är det för knasig människa du har hängandes i hälarna, har du någon aning? Vad spännande om du har det.:-D I då fall tycker jag att du ska outa den här och nu!

Går det inte att kolla upp IP-nummer och så annars?

2010-04-05 @ 21:15:49
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Nej, jag vet inte vem det är för jag fattar inte sånt med IP-nummer. Eller jag kom såhär långt som att jag vet att det var nån i Norge som skrev mongogrejen. Hon den som skrev så om mammalivet vet jag ganska säkert vem det är, nån i min ankomstgrupp på aff, och det var ju inte så jävla elakt egentligen utan bara så korkat så man får sätta sig.

Men ja, nån i norge tycker att lisa ser ut som en mongoloid, och tror sig veta att läkarna här i sverige skulle missat det. Hehehe.

2010-04-05 @ 21:18:37
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Kanske någon som spanat in T och ruttnat på att han redan var tagen?

Eller så var det hon den där med bloggen som jag avskydde, prinsessan-någonting. Hon bodde väl i Norge? Hon kanske skrev då för att hon plötsligt förstod hur sjukt dålig hennes blogg var jämfört med din?

Lågt, hur som helst.

2010-04-05 @ 21:29:27
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: c

Jag gissar på det förstnämnda, att det är nåt galet ex eller så. Hon prinsessan, hon finns nog fortfarande va? Jag kan inte kolla för jag vääägrar googla. :)

Väldigt lågt. Fast obs, personen ifråga hade ju kollat in alla bilderna och kunde se något där. Haha, för helvete.

2010-04-05 @ 21:31:52
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag och "prinsessan" gick i samma klass under några år, tänka sig. Vad jag nu ville ha sagt med det vet jag inte... Hur som helst, det finns mycket korkat folk, överallt.

2010-04-06 @ 12:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0