Ja, vi fick gå in

fastän solen össkiner och fåglarna kvillrar och har sig och häcken börjar bli grön (mäh inte arslet, hur tänkte du nu?). För jag pallar inte mer, här gick min gräns för vad bebisen kan tuta i sig: mossa, kottar, små flisor av grillkol (förmodligen oerhört giftigt dessutom), en tre, fyra maskrosor. Detta trots att jag pressat i henne tusne liter välling och kokt makaroner åt henne OCH gett henne mariekex (socker är knark? Sluta nu, socker är en jättebra muta.).

Alltså hon är helt SJUK, hon är liksom så ivrig att pressa i sig allt allt allt hon ser att hon är andfådd hela tiden och hon bara pustar och stånkar som han den jättetjocka som vinkar till sin mamma, som var med i rederiet och kanske nåt barnprogram när jag var liten.. peter harrysson! han, hon låter som en miniversion av honom (som jag antar att han låter, det vet jag ju inte förstås).
Måtte den här dagen ta slut jävligt fort, jag är så trött och irriterad att det liknar fan ingenting.


Men kolla in den lilla cutiepajen! Och det gröna, det gröna!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du ska bara veta vad min son tuggade i sig när han var liten. Jag har aldrig hört om någon som har ätit något äckligare... lyssna nu...MANETER!!! Han åt banne mig allt...pinnar stenar, kattbajs, fimpar, gräs, jord...och maneter.

2010-04-22 @ 15:34:56
Postat av: -ME-

Aska ges väl som stoppande, så den där grillkolen var säkert jättenyttig. Jag utgår från att t-dojjan redan bränts bort. ;)

2010-04-22 @ 15:42:54
Postat av: c

Ingen vet om det eldats, hon fick bara i sig litegrann. ;)

Och ja, ungar är så grisiga. Helt onödigt. :)

2010-04-22 @ 16:12:13
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Om inte Peter Harrysson så åtminstone Leif G W Persson va? :-)

2010-04-22 @ 18:56:20
URL: http://enbartkajsa.blogg.se/
Postat av: johis

Äh, hon kör varierad kost, det är bara bra har jag hört ;) Barn reglerar säkert sånt själv på nåt underligt vis. Men nog vore det skönt att ha en liten handbok i direkt Farliga växter. Lavendel, de torra förraårsblommorna är som kattmynta för min. Slukar dem o kräks sen som en katt. Fimpar lär vara dödendöden, deras hjärta pallar inte nikotinet. Och kolet, ja jag resonerade som ME - det används ju medicinskt..

2010-04-22 @ 20:21:23
Postat av: c

Leif GW var ju ett ÄNNU bättre exempel! Kajsa, du är så bra. :)



johis, det kan ju förstås vara så att Lisa kände att hon kokat ihop lite väl mycket blandningar så hon åt tuggade i sig lite kol för att stabilisera liksom. Mhm. :D

2010-04-22 @ 20:50:46
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kol, maskrosor, grus och sten är OK men fimpar är ajaj! Aldrig fimpar!

2010-04-22 @ 21:57:48
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: c

Nej usch vad äckligt. Det finns inga fimpar här heller! Eller jag tror jag sopar upp alla Ts gamla sumpstumpar.

2010-04-22 @ 22:35:18
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Säger som föregående talare: jag tycker hon kör m varierad kost ja! Och kära hjärtanes vad söt hon är, vilken fin liten jacka hon har med moln å allt!

2010-04-24 @ 13:10:51
Postat av: -AT-

Nu ska du få ett tips från en eeeeerfaren (Theo tuggade nämligen i sig en snigel med skal när han var drygt 1 år tror jag...)

Man sätter napp i munnen när bebis ska krypa på gräsmattan, då stoppas det inte in en massa äckliga substitut! :-)

2010-04-27 @ 22:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0