Ibland blir det så konstigt

allting. Som idag, när jag skulle språka lite med en gammal bekant. Denna bekanting är en a-människa av sällan skådat slag, med fantastiska looks och vacker sångröst och iq på typ 5000 och sådär. Jag skulle berätta om mitt liv och så snörvlade jag, sneglade ner på min postförlossningsmage och skrev ner mitt liv. Alltså som i att ironiserade över hur jag har det med barn och att bo hemma och så, som om det var bara på skoj och något som bara plopp hänt mig. Som om jag blvit drabbad av en flytt hem till hålan.
Så är det ju inte, jag är ju i vanliga fall jättestolt över mig själv och min utbildning, över mina fantastiska ungar och min man. Jag trivs ju här (nåja) och har valt att flytta. Valt det som i att det här är inget hoppla-va-hände-NU-då.

Efteråt har jag en dålig i smak i munnen, och undrar vad som hände. Varför gjorde jag så? Försökte låtsas att det här livet liksom bara är på skoj för att det finns barn och studieskulder. Så jävla töntigt gjort av mig, nu ä rdte jag som slutar skoja basta.

Kommentarer
Postat av: johis

NEJ. Stop. Snälla. Sluta aldrig skoja och ironisera över livet.

MEN akta Dig för jämförelsedjävulen som får en vid minsta jämförelseförlust att krympa sig själv till skit och (p)aska.

Framställer jag mig som förloraren först, behöver inte denna A typ aktivt göra det för mig - för DET, DET vore riktigt smärtsamt.



Skräphögen har talat ( jepp ur fragglarna..suck.. 30 år sedan?)

2010-04-12 @ 15:47:06
Postat av: c

Nej men jag vet, det var ju därför jag fick dålig smak och var tvungen att blogga om det, för jag ville fundera över det. Varför jag gjorde så, tyckte att mitt liv var liksom ett hoppsan och henne svar på riktigt. Så himla märkli gt.

2010-04-12 @ 15:52:07
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0