Mitt i skogen,

aslångt från bilen och helt utan pengar så lyckades jag få ett formidabelt blodsockerfall. Först märkte jag ingenting, sen tänkte jag att satan så koncentrerad jag blev? Sen kände jag hur jag liksom försvann och hamnade längst bak i huvudet och hur hela kroppen började skaka och svettas. Alltså, fatta hur det känns när man är minst en halvtimme hemifrån.

Jaja, jag kunde utnyttja den här en-prick-längst-bak-i-huvudet-känslan och bara låta kroppen mala på liksom, men när jag kom till bilen fattade jag inte hur jag skulle orka trycka ner kopplingen och starta bilen.

Nå, nu är jag hemma och har ätit mackor och druckit mjölk och sen för säkerhets skull åt jag en mazarin också och plötsligt hade jag ätit minst sex havrekakor och nu ser livet rätt ljust ut igen.
Och när jag kom hem sa T, sympatimästaren: Mäh, brukar inte gravida ha med sig typ frukt och så för att de fattar att sånt kan hända? Det vet ju alla. Att det kan hända.

//Cilia, nybörjargravido

Kommentarer
Postat av: Stefan

Det var nytt för mig med. Jäkligt bra beskrivining av blodsockerfall, jag är diabetiker och känner igen mig precis. Hade aldrig vågat sätta mig i en bil i det tillståndet, rekommenderar druvsocker, det har en diabetiker alltid med sig, snart Cila också kanske...

2009-03-11 @ 12:44:13
URL: http://stefanw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var nytt för mig med. Jäkligt bra beskrivining av blodsockerfall, jag är diabetiker och känner igen mig precis. Hade aldrig vågat sätta mig i en bil i det tillståndet, rekommenderar druvsocker, det har en diabetiker alltid med sig, snart Cila också kanske...

2009-03-11 @ 12:44:51
Postat av: c

Ja, druvsocker är ju skitbra - men June den lille fisen äter ju upp det! :D

Jag kan iofs gömma det i bilen, det är ju lättare än frukt. Och nej, jag borde inte kört egentligen.

2009-03-11 @ 13:50:45
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0