Hur man vet att det är järnbrist

man har:

- man är så trött som m nån smugit ner er trasa dränkt i eter i halsduken på en.

- yrsel, som i att när det stigs upp om morgnarna så görs det såna här liksom film-vinglingar och dunsar in i dörrposter, missar toastolen och landar liksom med halva fjaset utanför vid första försöket.

- bilen försvinner. Som i att Vaihelv..? Jag parkerade ju HÄR. Var är den? Är den stulen, satans jävla tjuvjävlar? Bilsatan, varfan är du? Va? Var ÄR du? Jaha, här står den ju. Mitt i rutan bredvid den jag var säker på (eller mitt, bilen parkeras snett och det är ännu tecken).

- den här attityden; fuck it. Jaha, så bilarna framför krockar, ungarna skriker, det är ounka på tattartoyotan och brallorna är för små. Sminket blir fult, kaffet smakar röv och det gör ont i örat. Men gör det nåt? Nej, fuck it - bara jag får vila så.

- sista tecknet, kanske det säkraste: så fort du sätter dig i soffan är det som knark och hela tiden vaknar man. Helst med huvudet liksom nerkört mellan två soffryggkuddar.

Fyra Niferex har jag tutat i mig idag, och tagit två prommisar i solen. Nu jävlar ska jag bli normal igen. Normal, i ordets vidaste betydelse.

Kommentarer
Postat av: Catt

Ja, det har ju knappast en laxerande effekt i alla fall. *tss

2009-01-21 @ 17:03:05
Postat av: c

Näppeligen. Alla borde testa bajsa svart bajs.

2009-01-21 @ 17:24:07
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Captenskan

Good luck! Hur djävla normal tänkte du att du skulle bli med all denna roliga tid du har nu närmast framför dig.

Lyckas du är du tameijfan min idol av HÖGRE rank!

Om inte annat. Bajsa hårda kålbitar och njut av att få vara sådär olidligt olidlig och gravid! Det är ju inte ofta man har såna här lyxosaker att skylla på för sitt djävla beteende, humör och sömnbehov.

Ssssssooov ba ssssooov.

2009-01-21 @ 20:39:55
URL: http://chilipettsson.blogspot.com
Postat av: c

Du, när jag var inskrivningen sa tantaluran där att Ditt blodvärde ä rbra, men ät 4 niferex omdagen, det blir bra. Jag åt och åt och åt och bara undrade när jag skulle bajsa igen. Så till slut sket jag i att äta, jag åt två om dagen och sen glömde jag och ja diu vet. Och alltså, det är en svår avvägning det där mellan att få bajsa och sova hela tiden eller inte bajsa men vara pigg. En i sanning svår avvägning.

2009-01-21 @ 20:51:38
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Captenskan

Hmmm! Bu eller bä?

Jag skulle nog föredra att sova bort hela graviditeten och få sondbajsa eller något. Men jag vet... Det finns ju sån där sprutmackapär på appis som du kan stoppa upp i rumpan var och varannan dag. Då får du ju bajsa å så får du vara pigg samtidigt. Värsta bästa grejen med lax.

2009-01-21 @ 22:14:15
URL: http://chilipettsson.blogspot.com
Postat av: helelen

Både maken och jag tackar härmed för dagens största skratt! :D

Jodu, du är bra du. Och normal - tja, det är överskattat.

2009-01-21 @ 22:25:58
URL: http://tusenstjarnor.blogspot.com
Postat av: c

Jag börjar på allvar tröttna på att sova. Mest för att jag blir så satans sur av att gubbasova, och det är sp jobbigt att sen försöka reda upp varför jag snäste och svor och ropade kuk och sånt.

Och helelen, normalt ÄR överskattat. Och nääär ska vi ses? :)

2009-01-21 @ 22:35:58
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: vajl

Helt ärligt tror jag du kan ge upp försöken att bli normal. Eller så är du redan helt normal men säger sånt som andra inte säger. Oavsett vilket så gillar jag dig.

2009-01-22 @ 00:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0