Mammors roll i livet

är att vara den som liksom säger sanningar, hur obekväma de än är. Jag pratade alltså med mamma igår, och koketterade lite över att magen knappt syns och att jag måste ha helt tajta kläder för att folk ska fatta att jag är gravid.
Mamma: Jamen det är ju för att du börjar bli tjock runt om, röven blir större och så.
Jag: Men nesch, jag väger ju samma nu som för en massa veckor sen?
Mamma: Men det kan bli så ändå, man mjuknar.
Jag: Hm.. jahaa?
Mamma: Oroa dig inte, du kommer nog bli enorm den här gången. Michelin, du vet hahaha. Som sist, Michelin! Hahahaha!

Amäh vafan. Det var minsann sista gågen jag försökte fiska komplimanger över min gravida kroppshydda. Iallafall av mamma, T är mycket snällare plus han vågar inte annat.

Kommentarer
Postat av: vajl

Hehe, din mamma vill ju inte få ligga nä... var min spontana tanke-kommentar när jag läste sista raden. :D



Du ser inte det bittersta tjock ut. Vadan denna tjocknoja?

2009-02-03 @ 10:54:22
Postat av: c

Tjocknojan kommer sig av 1. ett stört förhållande till mat och min kropp, det är vi nog verens om. Men också 2. att jag blev så himla tjock och orörlig med June.

Och morsan menar ju inget illa, det bara låter illa liksom. Hehe.

2009-02-03 @ 11:07:06
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Cirkus Borgström

Men när är det dags då?

2009-02-03 @ 16:16:13
Postat av: c

I juli ska den komma, säger hjärntrusten (=jag och T).

2009-02-03 @ 16:41:35
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: Therese

Nu har ja testat den där osten. Gnisslar den inte lite väl mycket? :)

2009-02-04 @ 08:19:16
Postat av: c

Nesch, gnisselost är den BÄSTA osten. :D

2009-02-04 @ 10:59:13
URL: http://cilanpilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0