Vafan händer?

Ja inte vet jag.
Det händer sig att jag jobbar, och att jag hänger med ungarna och T och det händer sig att jag tränar en del och att jag springer och såklart går lite sönder och får vila. Det händer sig att det liksom inte händer så mycket men fast liksom livet händer ju hela tiden.
Vi har varit på Liseberg och Astrid Lindgrens värld och vi har varit på Tivoli och vi har hälsat på i Linköping och kanske var det ändå det bästa, i Linköping. Fastän det inte ens fanns en enda karusell i närheten så fanns det hästar och ett lugn som sipprade in i hela kroppen på en.
 
Och så jobbet då, där jag märkt att jag har helt nya sidor, som inte fanns innan eller åtminstone var en smula underutvecklade. Så nu drömmer jag om hus: stora parkeringshus i skinande vitt med spiraltrappor man ska köra uppför. Jag drömmer om Knutpunkten och hur jag hittar tusen nya spår att åka på och snillrika hissystem för att komma dit. Jag drömmer att jag hittar ett nytt rum i mitt eget hus, och det är ju så praktiskt med det nya rummet och öppningen ut i uterummet, för då kan ju doften från doftljuset sprida sig ända in - men blir det inte kallt på vintern?
Ja sånt, ganska tydlig symbolik dåva.
 
Och nu ska jag träna, äta och jobba. Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0