Jag är 35 nu

och det är en snygg siffra. Värre är det med 37, gud vilken ful ålder.

Iallafall, jag var med June i skolan idag och det var dels helt roligt och dels en jädrans plåga (rasterna är living hell för en vuxen, för låt oss ansikta det: det är liksom mer gött med en kopp kaffe och varma händer än att sparka boll och vägra gunga och försöka medla mellan en hord snoriga och illarga sjuåringar). Helt roligt var det att se hur det är i ett klassrum om är fullt av normalstörda (nåja) sjuåringar som ska klippa och klistra snödroppar utan att slå ihjäl varandra eller limma fast nåns röv på stolen.
För att konkludera dagen så är jag glad att jag inte läste till svenskalärare som jag först tänkt (fast då skrattade ju folk åt mina planer så gladast ska väl alla mina potentiella elever vara då gissar jag), och så är jag impad av salladsbuffén i skolan. Jädrans lyxlirarungar.

Kommentarer
Postat av: cruella

Nu ska du höra: Jag kom för länge sedan fram till att om jag finge stanna på en ålder så skulle det vara just 37. Det kommer du också att förstå när du blir gammal och vis.



För övrigt: Grattis!

2012-03-13 @ 15:00:03
Postat av: Therese

Åh Grattis! Sen jag la ner fejjan har jag ju ingen koll på nånting längre.. Men minns iaf att du är ett marsbarn, precis som jag :) Kram!

2012-03-13 @ 18:02:13
Postat av: pärlbesatt

Jag säger som Cruella, kom igen när du är 46, som en annan. :)



Jag är dålig (med flit) på att inte hålla koll på bloggar och nät öht, nu när jag har en maaaaassaaaa annat att göra (plugg mest, förutom det du känner till), men dels undrade jag om det dig jag lånat ut min brors bok till, dels undrade jag hur du har det på jobbet - om du är kvar just på det jobb vi pratade om innan du började där- och hur du har det allmänt. Ska uppdatera mig lite!



Och grattis i efterskott!! :)

2012-03-18 @ 21:28:21
Postat av: Anonym

Grattis Cilia! Gamla tanter kan också ha kul!;)

PUSS

2012-04-01 @ 00:16:54
URL: http://mittsockerplommon.blogger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0