Inatt sjönk Estonia

fast inte ute på öppet hav utan precis vid danagatan här i sölvesborg. Det hela var väldigt obehagligt, olk stod uppe vid markgatans dagis och ropade att Simma hit! men det kunde vi inte utan fick ligga i vår livflotte och plumsa runt. Och hela tiden kom vatten i jättestora vågor och dränkte oss fastän vi hade jättesmarta idéer om hur vi skulle undvika att bli dränkta (till exempel ställa oss vid en sån där dagvattenbrunn med galler, för där skulle ju vattnet forsa ner helt fort och således försvinna från huvudet så det gick att andas.
Så, jag drunknar i Sbg alltså. Och helt frivilligt också, för jag hoppae ur livbåten för att nån annan krafsadepå taket och behövde vila för att inte drunkna, så vi fick byta plats lite eftersom jag ju hade vilat redan.

Och idag fyller min pappa år: 69! Nästa år är han 70, min lilla pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0