Ibland händer det sig

så, att jag vaknar på morgonen med ett stort AARGHL inuti. Då vill jag slåss och slita och riva och skrika så lungorna gör ont.
Det är ju helt rubbat att bete sig så, så det gör jag inte, men ARRGHLet ligger på lur hela tiden och gör att jag iallafall skvätter dåligt humör omkring mig.
Detta snappar barnen upp och särskilt då June som badar i ett hav av hormoner som gör henne en smula moody.

Så denna morgonen har jag skvätt, barnen har pyst och vi tog oss ut på morgonprommis för jag tänkte att det ju alltid hjälper. Men nähäädu, det gjorde det inte alls det. Jag bara röt och var tusen barnslig (obs om någon såg mig, jag VET att jag är sådär barnslig men det är så svårt att få kontroll över det när hela det inre liksom brinner av ilska) och irriterad på Lisa som inte orkade cykla tusen mil (otippat inte). Hur som helst.

Nu är vi hemma, det är fjortontusen grader varmt och vi ska cykla till stranden. Utan packning. Jo förresten lite dricka och några kex.
Sen var det inget mer hejdå.

Halvvägs in i prommisen hittade vi två hästar. En med helt rynkug näsa som ville ha hjälp med flugjävlarna (tror jag den sa) och så pippis häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0