Amen hur kan alla vara fotografer?

Nu måste ni berätta för mig hur det kommer sig att alla 1. tar världens finaste bilder, 2. blir helt snygga på alla bilder, 3. jämt kan ha helt rena och vita ytor fastän de har barn och 4. orkar vidmakthålla relationer de byggt med alla sina tusen hundra miljoner kompisar (som alla har svinballa tishor och smala jeans utan muffintop (om de tjejer) och mustasch (om de är män, och man får ej glömma att de sideburns fast inte raggarstajl) och vrålcoola jobb och världens fräckaste liv som typ går ut på att helt easy peasy tjäna en miljon imånaden och sen gå på fotografiska och sen dricka öl på aw ens utan att bli full och spy upp sin chili con carne på toaletten)?

Säg till mig hur det blir så, eller iallafall fotografiprylen kan man berätta för det andra verkar vara jättemycket jobb och jag har ju helt fina och bra vänner som anstränger sig även i mitt ställe tackskadeha.


Kolla: inte ens mina naturbilder blir sådär skönt avslappnade och välkomponerade. Måste sluta bara snäppa bilder, måste börja titta på vad jag tar bild av.

Kommentarer
Postat av: M

I dina kategorier hamnar ju inte jag direkt. Jag tror att det är rätt många som jobbar i photoshop med sina bilder. :D

2012-01-04 @ 19:05:32
Postat av: cec

Jamen hur kan folk DET då? Jag har försökt, tro mig. Det är som att jag är snygg-debil?

2012-01-04 @ 19:28:30
Postat av: Elins

Det är bara det att vi som inte klarar av det inte bloggar så mycket, så våra taffliga bilder ser du inte så ofta ;)

2012-01-05 @ 10:15:42
URL: http://elinitis.wordpress.com
Postat av: -ME-

Det är ju som Elin säger. Och så väljer man vad man visar upp. Det är inte så många som gör som du och visar upp den oretuscherade sanningen. Okej, det finns en del, men det är ju inte dem man tar med när man har ångest över hur skitigt man har hemma/hur ofta barnen får snabbmakaroner till middag/hur lunsig man är i kroppen/att man aldrig lyckas skaffa ett vettigt jobb/insert any option of ångestframkallning...

2012-01-07 @ 13:34:14
Postat av: Anna Dumle

Jag är helt nördig när jag är ute på mina prommisar här i UK och tänker nästan bara på vad som kan bli fina foton. Och ibland får man liksom hänga kvar på en plats för att få motivet på rätt ställe i bilden (typ svanen) eller helt pinsamt hänga in i människors trädgårdar i smyg... Men också: av typ 30 bilder jag tar varje dag, får jag kanske fem jag är nöjd med och av de väljer jag ut en som jag publicerar. Fast resten av allt du skrev... jag bloggar inte, har inga ongar och just nu inte ens ett jobb så jag har NOLL kronor att göra häftiga saker med, typ hänga på coola muséer (eller vad är fotografiska?). Och smal är jag inte heller, ser alltid ut som en överjäst moffins... tyvärra :)

2012-01-20 @ 23:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0