Oh the irony:

här bara kämpar jag järnet för att få komma till och få prata med doktorn om Vad Som Måhända Hände? och när jag väl får en tid är det på månadsdagen av ultraljudet from hell. Alltså som i tremånadersmånadsdagen. Det är en månad kvar, plus några dagar, tills jag skulle fött barn. Jag skulle vankat runt nu, helt svettig och skitfet och gropig överallt och idag skulle jag ha ätit två bullar sådär officiellt, men sju i garderoben. Jag skulle haft svårt att andas, noll skor som passade, inga brallor som satt normalt, inga trosor som var sköna (nåja, sådär är det ju nu med iofs). Jag skulle haft gravidnäsa och haft nån sån matnoja - förstås ingen nyttig.
Jag har mått krampaktigt bra i nån vecka nu, för jag vet att jag imorgon kommer känna mig som om en stor maskin plockat upp mig, tuggat tuggat tuggat och sen spottat ut mig gatan. Och pissat på mig. Så. Så kommer det vara.

Och jag är inte ens gravid igen. Jag är inte ens det, bara gravidflobbig fast inte så mycket längre.

Kommentarer
Postat av: M

Finaste du, jag tänkte på det men hoppades, enfaldigt nog, att du inte skulle reflektera över det. Tänker på er massor, massor! <3<3<3

2011-10-04 @ 22:05:37
Postat av: Lotta

Jag funderar på om man för alltid kommer att ha dessa datum i huvudet? Alla dessa dumma datum där det var Ul...Bf... Jag förlorade tvillingar för en månad sedan. Var "bara" i tionde veckan men det var satans så tufft iaf. Våra bebisar (jo, de hann ju bli barn i tankarna trots att det var foster) hade Bf på min sambos födelsedag tidigt i vår. Extra jobbigt att det blev just den dagen...jag kommer att fortsätta undra så länge jag lever hur i helvete (sorry) det kunde bli sähär. Vad är poängen med att bli gravid o sedan förlora det fina man väntar? Förut trodde jag det fanns en mening med allt, men så är det inte. Inte för mig. Hoppas ni snart får glädjen att testa positivt. Lycka Till!

2011-10-04 @ 22:50:05
URL: http://esmeralda71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0