Folk är inte kloka

och det är sant, för idag var det nån som bombhotade banken här i stan. Jamen sluta, det finns flera stycken banker, men swedbank alltså. Så när vi strosade hemåt efter nu-firar-vi-att-det-är-sommarlov-glassbåts-besök såg vi hur frissan bredvid banken stod ute i arielparken och klippte folks hår, färgade grå kalufser och drack kaffe och rökte gul blend sådär som man gör om man jobbar på hårsalong. För då hade nån byggt ihop nåt som kan vara en bomb, och ställt den inne på banken så allt blev avspärrat (fast det sket pizzabagren i, i ett långt stycke rentav).
Jag såg framför mig hur det bara kabom! och hur det sen skulle singla ner pengar som alla skrikande och skrattande skulle fånga och köpa salta nappar för.
Men så blev det inte (när jag gick förbi iallafall), och det var tur för det är väldigt fint hus.

Och idag blir det sånhär middag: inget, för vi åt glass eller barnen gjorde och jag vill hela tiden kräkas för det är varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0