Kvart över åtta

är klockan och mina levande barn är bortlämnade så att jag ska kunna föda ut det döda. I lugn och ro, så att säga. Jag känner alla såna där känslor som är jättefula och förbjudna; bitterhet och skam och avundsjuka och jag vill slåss eller springa i tusen mil det allra fortaste jag kan. Men inget av det gör jag ju, jag hänger istället tvätt. Diskar, tömmer sopor. Som för en lång resa förbereder jag mig, och det är ju på sitt sätt sant.
Jag bäddade sängen innan och tänkte att en gravid bäddar sängen, en ogravid kommer sova i de här lakanen. Som om jag bäddade för en annan människa. Och det ju också sant. På sitt sätt.

Jag har läst någonstans att det är meditativt att måla mandalas. Jag önskar jag hade världens största hög med såna, och med tusen helt bra färgpennor.
Och snart åker vi. Jag vet inte hur jag ska avsluta det jag skrivit, skitisamma bara.

Kommentarer
Postat av: EllaNora

Tänker så mycket på dig, hundra miljoner tankar... om lindring...

2011-07-07 @ 10:34:51
URL: http://tisdags.blogg.se/
Postat av: MIA!

Jag tänker så på dig idag. Det finns inget jag kan säga eller göra såklart, som lindrar...och inte vet jag hur jag skall avsluta den här kommentaren heller.

Men tusen kramar till dig och tankar. Och kramar...

2011-07-07 @ 10:37:11
Postat av: Katrin

Tänker på dig, har läst i din blogg och tycker så mycket om dig, fastän jag inte känner dig. Och jag tycker att detta är förjävligt. Kram!!

2011-07-07 @ 10:45:01
Postat av: Heidi

styrketankar

2011-07-07 @ 11:53:48
URL: http://omzeppolin.blogspot.com/
Postat av: Sara

Massor av tankar får du idag. Jag förstår att idag och många dagar framöver kommer vara tunga och svarta. Omänskligt. Kram.

2011-07-07 @ 12:12:00
URL: http://liteobstinat.blogspot.com
Postat av: Fru Jessica

Du får lov att tänka mörka tankar, vara arg och bitter. Det vore nog märkligt värre om du inte gjorde det tror jag.

<3

2011-07-07 @ 12:16:26
URL: http://frujessica.agerstrom.se
Postat av: Anna Timle

Alltså det gör så ont i mig att läsa vad du måste gå igenom. Skickar dig tusen miljarder tankar och kramar!!! <3

Och klart att du får ha förbjudna tankar, du måste ju bearbeta detta. Det gör man inte genom att vara glad och låtsas som ingenting.

2011-07-07 @ 18:03:40
Postat av: cruella

Det är så outhärdligt sorgligt. Och nu är det efteråt. Courage.

2011-07-07 @ 21:23:19
Postat av: myzpyz

kärlek till dig

2011-07-07 @ 21:53:01
URL: http://myzpyzzel.blogspot.com
Postat av: Anna aka housewife

Alla mina tankar går till er idag...känslan av bitterhet och ilska kommer från upplevelsen att ha blivit skadad, tillåt dig själv alla känslor som kommer...vi finns här...många kramar.

2011-07-07 @ 22:32:21
Postat av: JoannaMariola (¨holy¨)

var inne en snabb på AFF och såg där vad som hänt. Hur klär man i ord hur man beklagar en sådan förlust? Jag vet inte.... Vill bara säga att jag önskar dig kraft att ta dig ur och igenom det du har framför dig. En liten kram på vägen...till dig din familj.♥

2011-07-08 @ 01:29:49
Postat av: lindiloo

Jag älskar dig fina Cecilia. Jag ringer dig och ser om du vill och orkar prata. Jag finns här. Vill inte bara säga det, som tomma ord. Jag vill verkligen finnas här. Jag kommer till dig när du vill. Tar tåget. Tänker på dig min underbara Cilia. All kärlek till dig, Tommy och era fina töser.

Puss och kram

din Linda

2011-07-08 @ 11:08:04
URL: http://lindiloo.wordpress.com
Postat av: Humle( Mia)

Jag vet inte vad jag ska säga.. Beklagar verkligen och fäller några tårar för dig & din familj.

Många kramar från Humle på aff

2011-07-08 @ 12:30:12
Postat av: Elinen

Har inget klokt, tröstande eller vettigt att säga mer än "fan" ... Skitledsen för er skull.. Kram/E

2011-07-08 @ 12:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0