Bra, och dåliga saker

fast det är same old, same old. June kom hem, T åkte till Norge. Lilla fisen var med på jobbet, bilen var fortfarande röd när vi skulle köra hem, fläskpannkakan gjorde mig fisig och jag har inte bajsat på ett år kanske. Jag ska duscha, vägrar äta godis, upptäckte ett eventuellt lårskav på Maxi. Vill ut ut ut men det går ju liksom inte, vem ska barnvakta? Nej just det.

Och igår när jag var ut eoch gick och lyssnade på radio var det på nyheterna om Egypten och folket som gjort uppror och som vågade stå kvar efter att utegångsförbudet trätt i kraft, trots att krigsplan körde omkring och hotade em. Och det gjorde mig helt bara, vafan att de bara vågar. Och egentligen vet jag ingenting om den här konflikten, men jag tänker att folket liksom, det är deras sida jag borde stå på. Heja alla modiga, säger jag.
Och själv ska jag skriva brev till universitetet, de tär liksom ingen hejd på plågorna om man jämför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0