Idag var det nån som frågade:

Men varför lägger man ut hela sitt liv på facebook (jag antar att denne menade liksom bloggen och så)?
Jag sa: Det vet jag inte, gör någon det?
Och han sa: Är det för att du vill att folk ska tycka synd om dig?

Ja, det vet jag inte. Är det det? Kanske skriver jag om min sorg och mina missfall för att jag vill bli lite ömkad på nåt sätt? Jag vet inte hur ska jag tänka kring det, om det är liksom fel att göra så isåfall. Ingen vet, som en klok man en gång sa. Eller kvinna. Eller nån sa det. Nån enstaka gång.


Eller som främlingslegionärerna skulle sagt: Köp en fånig hatt så blir allt bra sen.

Kommentarer
Postat av: Jes

Det arga måste ut. Så enkelt är det.

2011-12-21 @ 22:11:16
Postat av: Katrin

Ja inte tänker du väl några självständiga tankar som inte formulerats i bloggen eller gör saker mer än varannan dag, ytterst sällan två saker per dag....



Ironi.

2011-12-22 @ 09:48:52
Postat av: Rita

Tja, varför skriver folk öht? Om alla resonerade som honom så skulle det inte finnas en enda självbiografisk bok i världen.

2011-12-22 @ 10:00:44
Postat av: Skruttans mamma

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag skriver inte om mina missfall för att bli ömkad och tyckt synd om. Jag skriver för att det är bearbetning, för att tankarna måste få komma ut och att det bästa sättet för mig är att skriva. Den som vill läsa läser, den som inte vill det läser inte. Jag lämnar bara ut det som jag känner att jag vill lämna ut, vilket är ganska mycket då jag är en öppen person. Men det känns bra att göra det.



Men om man skriver för att man vill bli tyckt synd om, så tycker inte jag att det är fel. Har man varit med om det vi har varit med om, så tycker jag att man har rätt att tycka synd om sig själv. Och ibland kan det då vara så ofantligt skönt att andra också tycker synd om en. Det kan vara läkande. Att kunna känna att det är inte bara jag som tycker detta är fruktansvärt, andra gör det också. Någonstans kan jag uppleva sorgen lättare att bära, när den delas med andra. Och när jag skriver och andra visar att de känner med mig, så känns också sorgen lättare att bära.



Kram!

2011-12-22 @ 10:03:36
URL: http://litenskrutt.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag väljer att läsa din blogg. Den som väljer att läsa min blogg väljer just att läsa det jag också skriver. Jag tycker om att läsa att det finns "vanliga" människor där ute. Som också känner och tycker. Som också har sorg eller smo skriver om glädje det är för mig så livet är. Fortsätt att skriv för jag läser :)

2011-12-22 @ 10:15:20
URL: http://mitthem-knodden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0