Ibland tar det tag i mig:

jag skulle haft en bebis nu, som skulle varit ungefär en och en halv månad gammal. Igår på luciatåget i stallet när barnen sjöng och mina egna ungar tittade storögt på de ljuvliga små ponnysarna så fick jag titta ner länge, fippla med telefonen och blinka tusen gånger för att blinka bort tårarna - det slog mig plötsligt att om allt vore annorlunda kanske jag inte alls varit med och sett lucia utan suttit hemma med skrikbebis och låtit mormorn ta med barnen till Karlshamn.

Det har varit en mycket fin morgon med julkänsla och gott kaffe och en liten prommis till dagis och solsken och det är så vackert i den här stan med vattnet och gamla hus och liksom hela småstadscharmen. Jag längtar bara efter snö men får hålla till godo med lite is på vattenpölarna så länge.
Det är den 19, allaredan! Helt vansinnigt.


Eller hur är det fint!


Kommentarer
Postat av: M

Du berör mig varje gång. Jag hoppas på ett bättre år för er. Jag älskar dig och jag önskar att jag kunde göra något. <3

2011-12-19 @ 11:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0