Torkar inte ved om man eldar

på den? Eller ved, kol vafan. Grillkolen är tydligen sur, och det betyder att inte ens när jag helt dödsföraktande tog grillvatten eller sån vätska vahetteree.. eld liksom TÄNDVÄTSKA! så ville det mer än ryka. Så då fick jag liksom kasta på två tändstickor och då brann litegrann men alltså det blir ingen sån per morbergglöd här inte. Grå glöd, sluta nu. Det finns inte.

Iallafall har vi varit i Mörrum idag och kanske ska det bli så att jag måste bo där precis vid ån. Var jag inte ska bo är på sånt tivoli som reser runt, för det verkart onekligen vara ett av jordens tråkigaste jobb. Om man ska döma hunden efter håren alltså, eller karusellkörgubben efter ansiktsuttrycket.
Jag köpte träskor med. Och glasögon. Jäpp, jag och 13-åringarna köper grejer på marknader. Åh, jag vill prata om trettonåringarnas kläder med! Sen, nu ska jag elda fisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0