Det är varmt på landet

och alltså har flugorna vaknat till liv. Och flyttat in. Nyss var det till exempel två flugor som passade på att knulla lite på min högerarm. Annars är jag nöjd med att bli flugbajsad på, det är bra så tack.

Jag har för övrigt startat nåt oerhört städprojekt: jag låg nyss på alla fyra och vimmade sparklister i köket. Jag tror jag förstås att Lisa avslutade det projektet genom att vakna, men hon ska väl kanske sova nån gång till idag och då är det inte omöjligt att jag återupptar det. Fast jag hoppas ju på att jag ska sitta ute i solen istället förstås.

Fluginvasion alltså. Detta innebär att jag kommer få genomleva ännu en sommar med den där blå flugdödarlampan och såna där klistriga krullar man hänger i taket. Glory, för det är ju inte äckligt alls när man på hösten får sanera alla ytor eftersom de är täckta av bajs. Och i flugors magar vet man ju vad som finns: ännu mer bajs. Alltså är det dubbelbajs jag får torka bort till hösten. Dubbelbajs, smaka på det ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0