Bruna statusvaror

ser man ju rätt sällan nuförtiden. Häromdagen såg jag en brunsåsbrun 240 och då fick jag fundera på att en gång i tiden, då var det bilen top notch. Någon skulle köpa sig en ny bil och funderade länge och väl, besökte bilfirmor, provkörde olika bilar och satt med böjd rygg över färgkartor och rev sig i håret: vilken färg, vilken inredning?
Och så, aha! Vi tar BRUN, det är ju en trendig och ändå liksom klassisk färg. Och hållbar, herregud brunt, skulle BRUNT bli omodernt? Nejuste.

Brun alltså, få statusvaror såhär tjufem, trettio år senare är ju bruna. Faktiskt nära nog noll. Brunt kan vara färgen designers glömde.
Jag undrar hur jag ska hitta en brun bil? Kanske under min pensel när jag målat saaben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0