En vecka i juli

ser ut såhär:


Det var Killebom, och då finns det karuseller. Jag åker INTE karuseller, kanske inte R heller, nu längre.


Lisa började hata att åka vagn. Iallafall när vi gick en mil och det var tretusen hundra grader ute.


Vi åt frukost.

 
Barnen posade lite. Man ska öva inför livet, kanske man plötsligt blir upptäckt av någon och blir proffs på något. Själv närde jag en dröm om att bli upptäckt av nån slags visselagent när jag var liten. Jag skulle bli proffs på att vissla, och jag skulle se ut om Edith Piaf (men SÖT herregud) och stå på en scen med en enkel klänning och vissla
så alla föll i gråt för att det var så vackert. Det hände aldrig, det enda som hände var att jag jämt visslade, och skithögt dessutom tills någon sa åt mig att jag antagligen hade spräckt hennes trumhinna eller kanske bara gett henne en inre blödning med mitt falskvisslande.
Snopet.

 
Sen badade jag och Lisa i hennes lilla kissepool.


Och jag och June bytte namn till familjen taikon och gick ner på stan i foppa. Och tydligen gammeltantsådror på fötterna.

Det var det, på ett ungefär. Hejdå nu ska jag duscha för jag luktar liksom.. ost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0