För jag är vaken

med en fuk Lisa. Hon har fått krupp, och jag har på fullaste allvar helt förvånad tänkt att; Mäh? MINA barn drabbas ju inte av krupp? och sen tänkte jag; Det är säkert T som haft det när han var liten (ergo på nåt sätt "gett det" till Lisa).
Nå, utöver konstiga och småaktiga tankar har jag även flera gånger tänkt att om bara det här går över och hon andas vanligt igen ska jag 1. ge allt mitt guld till lutherhjälpen och 2. sluta svära samt 3. bara helt generellt så bli en bättre människa (tex genom att alltid göra som vuxna säger åt mig (jag höll fingrarna i kors när jag tänkte det där)).

Och nu? Kaffe till morsan och glass till bebisen. Klockan är halvfyra och allt är polisserier på tv och frysgrader ute.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lilla Lisa... Inte bråka så med mamma!!!



NOTE till mamma: Gå till doktorn, få medicin att ge preventivt, man kan ibland höra på dom innan dom ska bli kruppiga (torr hes hosta, ibland blir rösten oxå hes och torr när dom pratar) och ge lepheton i förbyggande. Kram

2010-12-20 @ 09:04:22
URL: http://minimumsa.wordpress.com
Postat av: cec

Ja, vi fick bricanyl så det har vi hemma, och nu är det mycket bättre efter tre, fyra dagar. Stackars lilla ungen. Eller stackars T kanske, som sovit på golvet på hennes rum två nätter i rad. :)

2010-12-22 @ 06:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0