En jag känner

ska inte vaccinera sig mot svinisen eftersom denne är rädd för - tadaa - biverkningarna! Jaha. Jahaa. Jamendåsådådå, för biverkningarna, ja de är ju antagligen MYCKET värre än själva svinisen.

Så eftersom jag sket i att blogga om anna anka vill jag bara berätta om min ståndpunkt i den här frågan: Jamen självklart tycker jag att alla borde vaccinera sig. De som kan, det är ju det som är grejen. De som inte kan men som vill slippa få flunsan, de slipper ju förhoppningsvis det om jag är solidarisk och vaccinerar mig trots att jag antagligen inte skulle döden dö av lite flunsa.
Plus, gör jag det kan jag kanske slippa ha dåligt samvete för att jag alltid tackar nej till röda korsets insamlingar (fast jag ger pengar till frälsis förstås, i love frälsis).

Nu ska jag se till min bebis så att hon andas och detta. Vi borde investera i en babylyssnare, det borde vi i sanning.

p.s. Jag fattade att anna anka inte menade att kvinnans lott i livet var att suga kuk varje moron - hon menade såhär: man gör saker och ting för varandra i ett förhållande. Och ibland är man kanske själv inte så jävelens intresserad, men det är bådas ansvar att sexlivet (också) fungerar. Och hon sa: det geor ju eot beoda hullen.

Kommentarer
Postat av: 08:an

Fast...om du vaccinerar dig nu och flunsaviruset muterar till typ våren (andra vågen kallas det visst)så är ditt vaccin för jäves ändå.. Vaccinet håller dessutom högst ett år och då bara mot första vågen enligt min källa. Och om du råkar bli smittad av den snällare varianten av svinisen nu, alltså första vågen, så har du sannolikt ett bra skydd mot kommande flunsor i framtiden, och för den som kan komma helt muterad till våren oxå. Inte för att jag blir arg om folk vill vaccinera sig nu, det är ju jättebra, bara det att jag har ingen lust att bli beroende av vaccin mot flunsor i framtiden så lite tudelad e jag allt. :o)

2009-11-07 @ 21:20:11
Postat av: Anonym

Fast jag kan vaccinera mig om ett år också. Jag kan bli sjuk, det gör mig inte så mycket, men verkligen ska varken barnen eller pappan med kol riskera att smittas av mig iallafall.

2009-11-07 @ 22:35:08
Postat av: Anonym

Och, vilken konstig logik: varför skulle vaccinet, som ju är influensan om än inte potent, inte ge skydd mot andra vågen men viruset ger skydd? Det är ju samma, fast bara att det ena liksom är avväpnat.

2009-11-07 @ 22:38:00
Postat av: 08:an

Vaccinet håller nog om det kommer en andra våg, fel av mig..

Det jag menar med att jag är tudelad är att svininfluensans virus H1N1 som det heter förmodligen kommer att komma tillbaka i ny form i framtiden och har du då haft "svininfluensan" så står du bättre emot det eventuellt nya viruset än om du vaccinerar dig igen. Vet inte om det kan vara så att vaccinet tappar sin verkan tillslut om man vaccinerar sig om och om igen? Men rätta mig gärna om jag har missupfattat allt. Och jag har inget emot att folk vill vaccinera sig för att skydda nära, kära och andra från att bli smittade! Min kille tillhör oxå en riskgrupp men han är inte säker på att han vill vaccinera sig efter allt han hört om vaccinet.

2009-11-08 @ 00:19:46
Postat av: Anonym

Men vad har han hört om vaccinet då? Det stämmer ju tex inte att folk dött av det - däremot har många dött av svinisen. Och nej, vaccin mister inte sin verkan på det viset du menar. :)

2009-11-08 @ 03:16:43
Postat av: 08:an

Jag har hört så här:



Nr 1: för att man inte hunnit odla fram den rätta mängden protein som egentligen ska finnas i vaccinet så har de användt ngt som heter skvalen. Skvalen som oxå ingår i den hajleverolja som tidigare såldes i hälsokostaffärer med syftet att stärka immunförsvaret. Att ta det i oral lösning verkar inte vara några problem, men det är inte tillräckligt beprövat i injektionsform och de vet inte om det finns några ovälkommna långtidseffekter. Sen går ju snacket om att vaccinet kan orsaka/utlösa MS, minnesproblem, fibromyalgi, förlamning, mm. Men om det stämmer verkar ingen kunna svara på konstigt nog..ingen vet och det finns inga vetenskapliga rapporter heller.



Mitt dilemma blir dubbelt då jag är livrädd för att bli jättesjuk om jag får svininfluensan men lika rädd för att vaccinet ska orsaka mig någon hemsk biverkning nu eller senare i livet.



Nr 2: http://www.svininfluensan.com/content/tv%C3%A5-sv%C3%A5rt-sjuka-personer-avled-kort-efter-vaccinering



Citat från länken: I Tyskland har Pandremixvaccinet orsakat uppror bland hela befolkningen. Det kallas för andra klassens vaccin eftersom man åt gravida, Afghanistansoldater, regeringen, riksdagsledamöter och höga statliga tjänstemän beställt det dyrare Celvapanvaccinet, Celvapan innehåller varken kvicksilver eller konserveringsmedel och har bara har en lindrig biverkning rapporterad mot den uppsjö av biverkningar som Pandremixvaccinet har dokumenterade. Här i Sverige förs folket som vanligt bakom ljuset. Vilket vaccin får de svenska ministrarna och riksdagsledamöterna? Vilket vaccin får kungen?



Finns hur mkt som helst att läsa om vaccinet men vad ska man tro på?



2009-11-08 @ 11:30:41
Postat av: Erika

Shit vilka vaccinkonspirationsteorier det finns! Det här är typ som att hamna mitt uppe i ett nytt månlandningen har aldrig skett eller Elvis/Tupac/Michael Jackson lever.



Nu höll jag på att ge värsta biologförklaringen till hur vaccin fungerar, varför ämnen som skvalen och tiomersal (innehållandes kvicksilver) används, men insåg sen att allt det här redan finns på nätet.



Tycker du tänker helt rätt för övrigt! Vaccinera sig för att skydda andra som inte har möjligheten att göra det själva.

2009-11-08 @ 16:07:55
URL: http://aiolissvammelsamling.blogspot.com/
Postat av: cilan

Alltså alltid när det används såna här konspirationsteorier som argument för någonting så orkar jag inte ens tänka ut ett bra svar, förlåt. Bara såhär: nejmen i jösse namn varför, alltså VARFÖR skulle staten och en massa myndigheter och who och alla möjliga vilja att vi injicerade asfarliga ämnen i oss? För att se vilka som blir sjuka? För att de tycker det är haj lajf när vi börjar gå baklänges (hähähä)?

Och nu sitter såklart alla arkiv x:are och bara: hohoho, den där cilan är ju sjukt naiv.

Och ja, det är jag kanske.

2009-11-08 @ 18:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0