Inatt drömde jag om pappa,

att han bodde i det huset de bor i nu, tillsammans med sin fru M och så. Bara det att han blivit så himla snurrig så deras trädgård som nu är pedantskött och hans illa extrahus med förråd och bastu och vad det är, som nu är spick and span och var sak på sin plats, det var helt överfullt av bråte och såg förjävvligt ut. Och det var inte för att han blivit klurig och skulle spara allt, utan för att han blivit så förvirrad att han liksom inte förstod att han inte borde eller kunde spara på allt.

Undrar vad det betyder, för pappa representerar väl antagligen en del av mitt jag (hallå Freud gamle vän) och röran också. Iallafall, vad det än representerade så lämnade det en sur smak i munnen för jag vill helst att alla ska vara starka och unga och friska. Eller skit i unga för det kvittar ju, men friska. Friska är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0