Jag tittar på djurpolisen

i en eller annan amerikansk stad, och det är så jävla intressant. Människor som fyller sina hus med bråte och djur och lever med dem i det. Och människor som låser in djur i tomma hus och flyttar från delstaten och folk som kuperar öronen på sina hundar så de kan använda dem till vad et nu var. Slagsmål? Avel? Jag vet inte och jag skiter i vilket för hur som helst är det vidrigt att klippa av öronen på hundar hemma i garaget.
Iallafall, det intressanta är det där med människor som lever så, bland högar av skräp och sopor och kattbajs och gamla matrester och som inte orkar ta hand om det, som bara lever på år ut och år in och samlar och samlar och samlar.
Jag vill intervjua dem allihop och skriva böcker om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0