Igår hände det sig såhär

att vi körde hem på 18-årskalas. Det var fint och bra och jag fick kalasont i magen som sig bör och sen stannade vi typ hundra år efter alla gått och våldgästade syster M och hennes R och allt var som vanligt.
Nu kommer det ovanliga: När vi körde hem fick vi byta för om mitt mörkerseende är dåligt (blåbär, jag ska äta blåbär och nåt till som tinajes tipsade om) är T's obefintligt så iallafll, jag körde. Och nånstans utanför sbg sa det bara sock! och det var den värsta jävla dimman jag varit med om. Så igår tog det inte enonhalvtimme att köra hem, utan snarare tvåonhalv. För jag fick köra i sjuttio.

Och saken med dimma är såhär att vi kände oss som ett jävla skepp som kommit vilse, jag hade inte en aning om var vi var hän. T bara: är det denna vägen vi brukar köra?
Jag: Ja hurfan ska jag kunna veta det, jag ser ju bara vägstrecken?

Ja, det var det som var det konstiga med att köra hem igår.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Morötter är bra för mörkerseende och sådant också!

2008-11-09 @ 12:04:52
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: c.

Just det. Men jag äter väl morötter ofta tror jag? Nej, i ärlighetens namn gör jag kanske inte det förresten. Okej, morötter och blåbär it is!

2008-11-10 @ 06:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0