I ett jämngrått Helsingborg

har jag nu promenerat i en timme och kanske lite till. Nere i Norra hamnen blåste det så tårarna rann och jag fick gå bredbent och nästan med armarna utsträckta som när det är orkan på tv. Och vid Ria stod några hungriga, bakfulla och jag log mot dem och en man reste sig, harklade ur och rättade till kragen och sa med en sirlig bockning: godmorgon min sköna och sen flinade han och jag flinade tillbaka och i öronen spelades just Flowers in my window med Travis.
Och på Kullagatan, där jag jämt snubblar i samma gropar, skyndade butiksmänniskorna att ställa fram skyltar, dockor, frisörerna fönade håret i salongspegeln och morgonpigga cafébiträden log genom Fahlmans rutor och jag log tillbaka och lät bli att köpa Aftonbladet och gick istället hem.

Kommentarer
Postat av: Pernilla_utan_rövare

Du har aldrig funderat på att skriva en bok? Jag står i kö för att köpa isf. :)

Får samma sorts känsla som när jag läser nåt med Kajsa Ingemarsson. Kram!

2008-11-15 @ 15:24:09
Postat av: Brainy

Se? Det ÄR fler än jag som påstår att du borde skriva seriöst.

2008-11-15 @ 15:51:10
URL: http://brainy.blogg.se/
Postat av: c.

Jo, jag har funderat på det sen jag började läsa själv. Nån dag. Nån dag händer det. :)

2008-11-15 @ 19:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0