Första julklapparna officiellt inköpta!

Eller ja, ska jag vara ärlig så är de beställda. Och inte ens nästan på väg att levereras. Men iallafall, i andanom har jag nu startat julklappsprylen.
Det jag beställde var ett Hello Kitty-hus till June (och fan ta dem om de där små dockorna inte hörde till) och ett prinsess-sängklädesset. Jag tänkte väga upp det slibbiga och passiva (fast dockskåp är ju inte passivt iofs, eller ja det handlar ju om att möblera och ta hand om men skitisamma nu) och beställa nånting som heter RoboWars eftersom June brukar gå omkring och med konstig röst sjunga: Rrrrobot! BOY! Rrrrobot! BOY!
Men så gjorde jag inte det eftersom den grejen jag tittade på kostade sexhundramiljonertusen och så funderade jag på om jag verkligen ville köpa såhära liksom vapenprylar till henne.
Vafan, nästa unge ska få gå på det där jävla kottdagiset och bara äta vegomat som barnen odlat själva och få gå i sån där kolt (det är som en klänning va?) till han eller hon är 13 och han/hon ska få kamma sig med en liten pinne  och inga bekymmer ska jag ha över hur God Moder jag är och allt ska vara helt naturligt och fint och bra. Ingen plast. Inga vapen. Inget man kan trampa på som sticks (eller pinnar sticks ju, men nästa barn ska vara rädd om sina små pinnar och vårda dem ömt = lägga undan dem så jag slipper trampa på dem och bli så förbannad att jag i ett raserianfall sopar ner allt i soptunnen (för att en halvtimme senare få ligga på knä och plocka småprylar som blandat sig kaffesump och äggskal)), ingenting.

För övrigt ska jag ha lilla huset på prärien-klänning på mig idag. Den är iallafall tillräckligt lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0