En av mina vänner

sa att jag beskrev min migrän så att det lät närmast som en religiös upplevelse.
Och ja, det är nästan nåt övernaturligt i det, att man kan ha SÅ ont och ändå överleva. Så säger man ju alltid om barnafödande. Fast där är det ju värt det, där får man ju en jättefin grej efteråt.
Av migränen får man det här: ostadighet, att bli helt rubbad och säga saker man aldrig skulle sagt annars, ofrivilliga sovmorgnar med sömnsvullet ansikte som följd.

Och så underliga drömmar då. Jag drömde att jag stal kanelbullar av M, paps fru som är en av de mest generösa människor jag träffat i mitt liv. Jag stal dessutom bullarna trots att jag visste att jag skulle få om jag bad om det, och trots att de tidigare i drömmen sagt att här, bara ta. Du får.
Jag vill minnas att jag i drömmen även snodde en bricka och paket med servetter.
Jag är sjuk i huvet, det är kanske det?

Iallafall, nu har jag lite drömångest, vabra.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är religiöst. Nästan. För mig är migrän så här: Under det eller de dygn det pågår så tappar jag livslusten och vill dö, och tror att jag ska dö. När jag får medicin eller om det till sist går över av sig själv så infinner sig den mest underbara känsla och man liksom bara:
"Hur kunde jag överleva det här? Igen?!!"

2008-05-06 @ 09:34:11
URL: http://www.enbartkajsa.blogg.se
Postat av: cilanpilan

Ja, precis så! Migrän? Ja, halleluja! :)

2008-05-06 @ 15:52:37
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0