Absolute number One (1990-1994)

hittade jag på datorn nu och nu är det nostalgifest på wienergatan: Crash test dummies, vad kan jag ha varit, 17 år kanske? Jag sommarjobbade på närradion, åkte raggarbil på nätterna och var ihop med tony med luggen. Hans pappa slog honom ibland och han hade den finaste bilen jag någonsin sett, en crown victoria (kråmvicke!) fast jag har glömt årsmodellen.
Och Enigma! Vi spelade den på Markos begravning och det hade jag glömt. Vi borde ha spelat Eye of the tiger, för DET var Marko.
Mitt första sexuella möte: Winds of change, jag var ihop med tobbe och tina med björn (som några år senare körde ihjäl sig när han och och två andra körde in i ett träd, fulla som ägg). Vi åkte på deras moppar ut till västra näs och där utbröt hångelfest och han tog mig på brösten och mellan benen och jag fattade inte hur jag skulle känna.
En sommar var det Whats up för alla pengarna, jag var bästis med maria som var bulimiker och jag ringde hennes mamma och skvallrade om det. Vi hängde i sandbäck med kimmo och lande och hade bilfyllor i opel ascona och volvo 240 och åkte till Olofström och blev kära i såna vi inte kände. Jag blev kär i.. jag har glömt vad han hette, och han blev förälskad i mig och det var triumf för jag var inte en sån man blev kär i om man fick välja.

Fan vad jag är glad att jag är vuxen. Fast det är konstigt, det känns som om min tonår utspelat sig i bilar, om sommaren. Det är en bra sak, på ett sätt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det där är jag med! Fast byt ut Skåne mot Norrland, Tony mot Patrik och kråmvicke mot Bmw... major nostalgitripp!

2008-05-13 @ 19:49:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3092/
Postat av: cilanpilan

I looove nostalgitrippar. Lovelovelove. :D

2008-05-14 @ 20:39:51
URL: http://cilanpilan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0