Jag är glad för mitt jobb

men det finns saker jag stör mig på. Detta, till exempel: när det kommer folk och liksom droppar in då och då så jag hinner sätta mig en sekund och sen resa mig igen. När det är toktanter som sjunger för bokmärkena och stannar i en halvtimme. När jag tvingas låtsasbeundra gubbars skills i att gå ut med hunden. Med jo-josarna alltså.
Men mitt värsta är det här: att folk går museigången här inne. De liksom trampar vatten eller skriiider fram helt andäktigt och jag blir så irriterad så det finns inga proportiner, jag vill skrika GÅ SOM FOLK eller UT HÄRIFRÅN, UT UT!
Folk smyger omkring med höga knän och tittar på alltalltallt och jag vill bara slåss.

Inget konstigt med det.

Kommentarer
Postat av: Patson

Låter hur jobbigt som helst! Man undrar ju lite stillsamt var du jobbar någonstans?

2008-07-02 @ 18:03:13
Postat av: c.

Jo, jag jobbar i en liten godis/pryöbutik på fredriksdals friluftsmuseum. Därav museigången.

2008-07-02 @ 21:36:17
Postat av: Patson

Aha. Låter rätt trevligt annars, ja, bortsett från museigången då.

2008-07-02 @ 23:40:48
Postat av: c.

Ja, det är det. Ett trevligt ställe. :)

2008-07-03 @ 07:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0