Bebisnamn

vi avhandlat:

Levi (favorit)
Molly
Myra (också favorit, min inte T:s)
Ansgar, Anshelm (ifall vi vill att han ska få nobelpris i nånting)
Johan (vanligt, enkelt)
Max, Maximillian (alltså, han som tog min oskuld heter Max, blir inte det en smula underligt?)
Theo, Theodor (T hade drömt att hans bebis hette så)
ElinJune, June, Elin, Elin Lejonhjärta
Albin, Jan Albin (pappas förslag, undrar om han tänker på Per Albin Hansson och saltsjöbadsandan? Fast varför skulle han det?)

Plus några till. Själv har jag ju drömt att det är en liten gubbe med hatt och käpp, så då tänker jag att Rutger, Knut eller Alvar skulle passa bra. Lagom bruna namn.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, min första unge heter Rickard. Precis som min första boyfriend.

2008-12-28 @ 16:09:55
URL: http://adiemus.blogg.se/
Postat av: helelen

Men asså inte för å va sånn eller så, men är inte June liiite opraktiskt?



Några av era/dina namn står på min lista med, ifall det nu skulle råka bli så att man blir gravid här. :)

2008-12-28 @ 18:37:31
URL: http://tusenstjarnor.blogspot.com
Postat av: Mamman på väg

Jag drömde att jag ffödde en sjöjungfrubebis, jag... Och första gången drömde jag att min mage bara tunnades ut och försvann, och därinne satt en bebis som såg ut precis som Storebror senare visade sig se ut vid ett års ålder ungefär. s

2008-12-29 @ 17:25:02
URL: http://mammanpavag.blogspot.com
Postat av: c.

Den här gången har jag inte drömt så himla mycket, det var värre sist: jag födde skator, katter, bollar, en liten glass och så. Och alltsammans glömde jag i stallet, i affären, i badkaret och sådär.

Och Junes namnförslag? De kan man säga att vi tar med en nypa salt. En mycket liten nypa. :)

2008-12-29 @ 17:49:46
Postat av: tinajes

Allie tycker jag e fint. Och Agnes. Och Julius för en pojke...

2008-12-29 @ 19:17:18
Postat av: Hitlerpappan

Elin tycker jag låter vackert. Det smakar sommar, halm och solsken. Sedan håller jag med tinajes om Julius som pojknamn. Annars är Ronnie fint. ;)

2009-01-03 @ 13:14:07
URL: http://www.hitlerpappan.blogspot.com/
Postat av: c

Junes kusse heter Elin, så det blir det inte. :)

Det blir Levi eller Molly, har jag bestämt :)

2009-01-03 @ 19:39:58
Postat av: jes

Inte ett rätt

2010-05-14 @ 11:46:37
Postat av: c

Inte en siffra.

2010-05-14 @ 18:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0