Me and Bobby McGee

tycker jag är en jävligt bra låt, så den har jag lyssnat på kanske hundratusen gånger idag. För freedom is just another word for nothing left to lose.
Och så Cash då, alltid och varje dag.

Jag har ägnat hela dagen åt studier, men det tar ju för fan fyra gånger så lång tid som jag tror att det ska göra. En fesen uppgift har jag gjort, och den gjorde jag inte ens särskilt bra. Nu förstår ni, ska jag läsa en bibeltext, och sen ska jag göra en queer tolkning av den. 5 till 7 A4-sidor ska jag lämna in. Imorgon natt senast. Jomensåatteh.

Och eftersom jag pluggat har jag degenererat fullständigt. Klockan 13 upptäckte jag att jag glömt borsta tänderna. För en halvtimme sen duschade jag. Detta har jag ätit: revbensspjäll, druckit coca cola och en halv folköl (i nåt slags desperat hopp om att bli helt så rövinsspirituell men så blev det inte utan jag kände mig bara vidrig som drack öl mitt på blanka eftermiddagen och dessutom med flottigt hår). Sen hittade jag Junes gamla lördagsgodis i skafferiet och åt lite goofysar och nu vill jag sova och inte alls städa som jag hade tänkt.

Så för att väga upp allt äckligt jag öst i mig ska jag dricka en treo och börja om från början. Jag ska städa toan, sopa golvet och sen läsa bibel. Om något vet ett särskilt intressant och lättolkat stycke så går det ba att berätta det för mig, för annars kommer jag få tolka typ skapelseberättelsen.
Jag är inte ens med i kyrkan, hur fan blev det såhär?

Kommentarer
Postat av: Brainy

Höga Visan är både intressant och tämligen lättolkad. Det är typ porr, fast utan bilder och utan särskilt mycket porr men desto mer manlig uppskattning av kvinnlig fägring.



Uppenbarelseboken är också intressant, ur den aspekten att den egentligen inte skulle vara med i Nya Testamentet pga av att den var så svårtolkad och därmed kunde missbrukas. Att den är svårtolkad gör den paradoxalt nog väldigt lätt att tolka då man kan tolka den i princip hur man vill. :)

2008-08-10 @ 00:24:46
URL: http://brainy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad synd att jag inte läste det här innan. Jag har tolkat bibeltext i kontrast med en bok av Jan Fridegård. I en analys som jag fick högsta betyg i ;)

2008-08-14 @ 08:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0